Gå til innhold

Først dårlig sædprøve, deretter helt normal prøve??

Anbefalte innlegg

Min mann tok sædprøve for et par år siden, denne viste veldig dårlig sædkvalitet og legen har gitt oss ganske dårlige odds for å klare å unnfange barn via "hjemmemetoden";-) Skulle sende oss til IVF. Men han tok ny prøve nå og den viste helt normal sædkvalitet, noen som har erfart dette? Synes liksom det er litt rart at den plutselig kan bli bra igjen, men veldig fornøyd med det da!! Håper det blir en liten spire snart:-) Skal begynne med Provera + Pergo!!

Fortsetter under...

Hei.

Fortvil ikke. I løpet av 5 lange år har min mann hatt dårlige og bra prøver om hverandre. Etter 3 forsøkn å er vi endelig GRAVID. Slo ut positiv på test i dag og det var så vidt den ble tisset på. Veldig glade og veldig nervøse nå.

Tålmodihet, kjære, så ordner det seg.

Lykke til!

Ikke lett å forstå seg på alt som skjer med oss. Men det kan hende at mannen din har hatt en infteksjon for noen år siden, og at dette påvirka sædprøven. Men det kan være 1000- andre forklaringer også. Sædkvaliteten varierer over tiden, den går opp og ned. Og det er ikke alltid vi kan forklare det.

Håper at det gjør susen med litt provera+pergo og uten IVF for dere.

Mannen min fikk et veldig dårlig resultat fra sin prøve som han avga i november. Det var masse celler, det var liv - mn det var så vidt de rørte på seg..... Så oddsen for at de skulle komme helt frem til målet var nesten lik 0 fikk vi høre... Men de trøstet oss med at da hadde vi jo gode muligheter for IVF. Så fikk han en kur - og i mars fikk vi et nytt resultat: Tilnærmet normal prøve. Så her var det ikke noe som tilsa at vi ikke skulle lykkes... Nå 7 mnd senere har vi fått innkalling til forsamtale - og i brevet snbefaler de oss ICSI. Og når jeg leser om ICSI så skriver de at de tilbys/anbefales de som har veldig dårlig sædkvalitet... Men han fikk jo veldig bra resultat sist... Så det er egentlig ikke til å bli klok på. Spent på hva de sier til uken.

Lykke til - håper spiren sitter snart

Annonse

Eggene mine stopper opp i utvikling - flere som har fått konstatert det problemet?

Skal ligge et par hakk under ditt innlegg.Gå nesten helt nederst så ser du det lange innlegget jeg la inn om sæd.

Vi opplevde det kanskje litt motsatt.. Min manns første prøve var mange svømmere men for mange av dem var betente.. Han gikk på en 3 ukers kur og tok ny prøve. Da viste prøvene at det var få svømmere.. Jeg har nå fortalt mannen min litt om de svarene som er kommet her, og han ble såå gla for å høre at det var flere som opplevde at det var forskjell. Selv om prøvene var dårligere enn den første gangen sier han det gir han mot og håp å høre at det kan gå andre veien også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...