Gå til innhold

Hva skal dere ha med i bagen på sykehuset?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tja... Bortsett fra myke klær til meg og til babyen, så skal jeg i hvert fall huske:

mobil og lader

Kamera og lader

Et blad eller to å lese i (eller en god bok)

Morgenkåpe

Slippers/tøfler

og litt sminke

Sikkert mye mer, men dette var i alle fall ting som det er typisk meg å glemme..... :-)

Hei

Jeg skal ha med meg:

badekåpe

tykke ulllsokker(det var deilig sist gang,helt uunnværlige faktisk)

toalettsaker,hårstrikker,børste etc.

en godt duftende badesåpe

fuktighetskrem

2 amme-bh

ammeinnlegg,ull og chicco

undertøy

gode,myke klær

Synes det var fint å ha med mye hvite klær sist gang,følte meg så ren på en måte.

nattkjole m/knepping...lettere å amme

hmm...det er det jeg kommer på nå iallefall....sikkert glemt endel

Annonse

Hei!

Du trenger ikke å ta med noen stellesaker til babyen mens du er på sykehuset. Ofte har de til og med bodyer til barnet.

Smokk er ikke anbefalt å gi til barnet før du har fått igang ammingen.

Barnet bør først få en god og etablert sugeteknikk på brystet,før du går i gang med smokk. Jeg synes å huske at vi startet med smokk på førstemann rundt 4-5mnd.

De er som regel flinke på sykehuset,så det går nok fint:-) Hvis du har problemer med ammingen,BRUK ammehjeloene på sykehuset før du reiser hjem. Hvor skal du føde?

Klem

Tja, noe jeg ikke fikk med meg sist, var en morgenkåpe og "innesko"/tøfler; det hadde vært greit å ha, så det skal jeg huske denne gangen. det er ikek nødvendig å ha med noe til babyen annet enn til hjemturen, men det kan pappaen jo komme med senere. Ellers veldig lurt å tenke på pappaen også! Min mann trengte i alle fall en dusj og ren skjorte når fødselen var ovre, så jeg var glad jeg hadde pakket et sett rent tøy til han også.

I tillegg til mye av det som er nevnt skal jeg ha med lammeskinn, tynne ull/silke bodyer, tynn lue i ull eller silke og ullsokker. Det er riktig at de har det meste av det man trenger til babyen på sykehuset, men det er ofte bare bomullstrøye og bleie under teppe og dyne.

Min første er født i desember, og de første dagene på sykehuset syntes jeg han var konstant kald. Det ble så mye bedre når vi fikk lammeskinn og litt ulltøy.

Hei!

Det var et godt poeng at barnet blir født om vinteren.....Førstemann ble nemlig født på våren og da var det både varmt og godt nok for den lille med bomullsbodyer. Etter ditt innlegg tror jeg jammen meg at jeg skal ta med meg litt ekstra bodyer hjemmefra i ull og silke.:-). Har endel fra førstemann...lammeskinnet dropper jeg,tar heller med det gode teppet i ullfleece som vi har:-).

Vi gikk temmelig amok på nøstebarn med førstemann,så vi har mye fint ulltøy. Nå har de forresten kommet med ny katalog,masse fint:-)

Vi bor rett ovenfor butikken,så det blir endel turer kan du si....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...