Gå til innhold

hvorfor får alle andre det til..

Anbefalte innlegg

Skrevet

men ikke jeg? dette med pumping altså. har en avent manuell,men den suger jo ikke i det hele tatt..har prøvd å pumpe mens jeg ammer på den andre siden,for å utnytte utdrivings refleksen..men nei..ser at det begynner å bli lite melk,da lille snupp spiser sjeldnere men krever større måltider.vil sågjerne ha nok melk:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du satt den riktig sammen? Dumt spm sikkert...men jeg slet litt med at den ikke sugde skikkelig de første gangene jeg brukte den. Tok da fra hverandre hele pumpen og satt den sammen igjen da den var litt fuktig (da sitter delene bedre sammen på en måte). Spesielt viktig er den lille hvite greien som er mellom pumpen og flasken/det du pumper oppi - hvis du skjønner....den må sitte skikkelig ellers blir det ikke det vakumet som trengs for å få ut melken (uff jeg er dårlig til å forklare...).

Prøv å pumpe deg om morgenen før babyen din har fått mat - mens du har spreng - er bare da jeg får ut noe...når babyen din da suger etterpå - får hun ut resten (babyen suger mer enn du klarer å pumpe ut) og produksjonen vil gå opp. Lykke til:o)

Skrevet

hei!

joda tror at den skal være riktig satt sammen,skjønte fint hva du prøvde å forklare:) hmm,kanskje jeg skal prøve det,å pumpe på morgenen..har liksom så sjelden spreng,ikke sånn som før:( å da forbannet man den melkesprengen,hehehehe.. takk for tips,lykke til med din frustrasjon;)

Skrevet

Hvis du kan få satt den på magen din og den suger der, så virker den. Jada, bare prøv. Ellers så er det noe feil!

Skrevet

Det er viktig at det hvite krysset står helt rett, ellers får du lite vakum ja!

Skrevet

Jeg fikk ingenting ut med den pumpen meg heller, men kjøpte medela swing og nå kan jeg få ut 100 ml fort om morgenen på et bryst. Verdt pengene synes jeg....

Skrevet

Er nok en myte at 'alle' andre får det til. Kjenner i allefall til flere som har problemer med pumping...

Vi har selv leid Medela Symphony på apoteket. Det er en dobbeltpumpe som jeg føler fikk fart på sakene. Da slipper jeg å holde på i syv lange og syv breie og.... Betalte 300 i startpris, 400 i dep og så koster den 17 kroner pr dag i leie

Skrevet

Jeg fikk aldri til den manuelle pumpen, vakumet glapp og det gjorde kjempevondt!

Investerte i ei elektrist pumpe ... en helt annen verden! Den setter igang utdrivingen først, du kan justere hvor hardt den skal suge osv. Eneste du trenger å gjøre er å holde den opp til puppen, og justere sugeeffekten etterhvert som utrivingen blir kraftigere og brystene herdet!

Du kan også få kjøpt ammete på apoteket som skal øke melkemengden

(har hørt at wedela eller noe slikt er best).

Du kan også få tak i nesespray som gir utrivingen en boost dersom det stopper seg allerede i starten. Syntocinon virker kjempebra, men er reseptbelagt, men alle er jo så oppsatt på at mødre bør amme at jeg tror ikke det skal være noe problem å få det dersom legen tror det kan hjelpe deg!

Her prøver jeg for alt i verden å beholde noe melk i det hele tatt ... kutter ut en pupp som bare går tett og satser for fullt på den andre som heldigvis har vært problemfri så langt! Så her skal jeg både øke og minke melkemengden på en gang! Mye interessant man skal begi seg ut på!

Skrevet

Ps. ser ei over her anbefaler medela swing ... det er den jeg har også, så jeg slenger med på den anbefalingen.

(er forøvrig samme merket som de bruker på ammepoliklinikken på St.Olavs bare at de har dobbelpumpe ... de fleste klarer seg med en enkel)

Skrevet

Hvis du får pumpen til å fungere riktig og likevel har problemer er dette mine råd:

Det er viktig å slappe av og sånn når man pumper da. Når jeg er stresset av en eller annen grunn får ut null og niks, mens hvis jeg er skikkelig avslappet så kommer det fort ut i hvertfall 100 ml på et bryst. Dessuten hjelper det å enten se på babyen eller "sniffe babyklær".

Skrevet

tusen takk for råd alle sammen:) får vell investere i en medela sving,er jo kjekt å amme..da har man maten med seg til en hver tid,å jeg er mye ute så da sparer jeg mye tid på å gå inn å lage mat.nå får hun litt grøt på formiddagn og en flaske på kvelden ellers så er det bare pupp..hadde vært greit å kutte ut flasken på kvelden også da;) slik at det bare ble pupp..men men..

Skrevet

men funker vakuumet skikkelig?

jeg har også denne avent-pumpen, OG jeg har en elektrisk medela.. og jeg sverger til avent for effektiv pumping, altså!!

men det er også viktig at den "hetten" av silikon sitter skikkelig fast hele veien rundt. og så kommer ikke melka med en gang, (med mindre du er skikkelig sprengt) du må tørre å la pumpa suge skikkelig tak i puppen noen ganger før det går.. men da syns jeg denne er mer effektiv enn medela sin.

fordelen med en elektrisk er jo at du slipper å pumpe på deg senebetennelse osv da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...