Gå til innhold

trenger litt hjelp her...

Anbefalte innlegg

Jeg har nettpoo funnet ut ay jeg er gravid og samtidig fått vite at avdelingen der jeg jobber blir lagt ned. Jeg står da uten jobb. Jeg får en sluttpakke som tilsvarer 7 månedslønner, og får derfor ikke arb. ledighetspenger før disse månedene er ferdig. Er det noen som vet hvordan det blir med fødselspenegr. Jeg er jo ikke "fysisk" i jobb 6 av de 10 siste månedene, men jeg får jo en sluttpakke som tilsvarer 7 månedslønner?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10309980-trenger-litt-hjelp-her/
Del på andre sider

Fortsetter under...

retten til opptjent foreldrepenger går ut i fra inntekt du har hatt så jeg regner med at sluttpakke gir grunnlag for foreldrepenger. Samme med etterbetaling fra arb. giver regnes til grunn samt arb.ledighets trygd selv om man fysisk ikke er i jobb.. men for å være sikker så spør på nav.

Fant dette i § 14-6 Opptjening av rett til foreldrepenger

Oppsigelsestid medregnes i opptjeningstiden. Under forutsetning av at arbeidstaker har krav på lønn (pensjonsgivende inntekt) er det ikke et vilkår at vedkommende faktisk utfører arbeid i oppsigelsestiden. Tilsvarende gjelder når arbeidstaker er urettmessig utestengt fra arbeidet med oppsigelsessak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...