Gå til innhold

Tranebær for urinveisinfeksjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det?

Jeg ber kjæresten min kjøpe det... Men hva skal jeg si? Hvor finner han det?

Fortsetter under...

Skrevet

De har det både på apotek og i helsekostbutikker, både kapsler og juice... Mulig det fungerer best som et forebyggende tiltak mot urinveisinfeksjon, men mulig det lindrer litt når "uhellet først er ute" også :-).

Skrevet

Hvor mange kapseler tar man for urinveisinfeksjon da?

Eller det kan han kanskje spørre de om på helsekost....

Skrevet

Det står på pakken :o)

Skrevet

den beste finner du på helsekosten. der har de tranebær med opptil 500 mg ekstrakt pr kapsel. de på apoteket har 450, juicen du får på helsekosten er også sukkerfri, mens saften de anbefalte meg på apoteket, inneholdt faktisk mer sukker enn tranebær. sukker skal man ikke ha.

du har mange merker, søsteren min foretrekker cran max, mens jeg liker de hvite boksene med blå kork, kommer ikke på hva den het nå, fåes kjøpt i to strl på helsekosten. den inneholder mest pr kapsel.

Annonse

Skrevet

som folk sier her så er dette best som forebyggende, men kan jo hende det kan hjelpe deg nå og. det gjør urinen surere, slik at bakteriene ikke trives så godt. du har også noen andre ting å prøve. drikk litt appelsinjuice (ikke masse, maks en halvliter), masse kjerringrokkte, hold deg unna sukker, vask deg ofte, gå med vanlig truse i stedet for string... og så er det noe som heter uvacin, som hjelper litt mer akutt.

hvis du begynner å tisse blod, har feber eller vondt i korsryggen, skal du kontakte lege.

Skrevet

Og ps!

Ikke overskrid anbefalt dose med tranebærkapsler, da kan man få soppinfeksjon... been there, done that :o/...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...