Gå til innhold

Hvor tett må to barn bli født, for å gå rett fra en permisjonstid og inn i neste?

Aneeta

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På mine to forrige er det nesten 15 mnd i mellom. Jeg ble sykemeldt i 3 mnd, så jeg antar at det må være 12 mnd fra fødsel til fødsel. Du skal jo i permisjon 3 uker før termin, så dersom du regner din vanlige permisjonstid pluss 3 uker, så har du tiden mellom.

Husker ikke helt detaljene, men jeg har 18 mndr mellom mine 4 "tetteste". og jeg har ikke gått fra permisjon til permisjon uten å jobbe. Har alltid jobbet litt(1-2 mndr) og så har jeg blitt sykemeldt fra ca. 7. mnd, tror jeg. Nå er det 6 år siden, så denne gangen er det ikke relevant.. Har hørt at det skal være lettere nå å få tilrettelagt fra trygdekontorets side nå.

Vi prøver å bli gravid nå mens jeg enda er i permisjon, da jeg har en jobb som gjør jeg ikke kan jobbe da jeg er gravid. så jeg skal gå fra fødselsperm til svangerskapsperm til fødselsperm igjen. det er ihvertfall planen...så får vi se om jeg blir gravid...tiden holder på å renne ut......

• 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Du må ha begynt på jobb igjen for å ha rett på ny permisjon, men det holder med en dag. I avtaleverket står det at en må ha gjeninntrått i stillingen for å ha krav på ny permisjon (gjelder i det offentlige) er litt usikker på det private.

Jeg var gravid da jeg begynte i jobb etter permisjon med nr 2. Var på jobb i 1,5 måned så ble jeg sykemeldt og var ikke på jobb før etter at jeg var ferdig med permisjon for unge nr 3

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...