Prish Skrevet 7. september 2007 #1 Skrevet 7. september 2007 Har lagt merke til at det er mange som har blitt stiftet, Jeg ble bare sydd og stingene gikk opp på den ene siden 6 dager etter ks. Glemte de å stifte meg? Burde jeg vært stiftet?
julinussen Skrevet 7. september 2007 #2 Skrevet 7. september 2007 vet ikke om jeg svarer på akkurat det du lurer på men jeg ble stiftet, og fikk beskjed om at arret ble mye finere. Der fjernes også tidligere halvparten etter 5 dager og resten etter 7. De var helt smertefrie å fjerne, og det er ikke noe merke etter de, kun en tynn strek etter snittet.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2007 #3 Skrevet 7. september 2007 Jeg ble også stiftet. Fikk beskjed om at stifting erfaringsmessig gjorde at det ble penere arr. Er litt spent selv, for jeg har hud som fra tidligere av har vist seg veldig lett å danne stygge arrvev. Men nå er det bare snart bare 4 uker siden ks'et, så tiden får vise hvordan såret blir etter hvert.
It's all about me Skrevet 7. september 2007 #4 Skrevet 7. september 2007 Jeg ble verken stiftet eller sydd, ljeg ble limt jeg. Det satt som bare det. Og har nå verdens peneste arr, er bare en liten strek rett under trusekanten.
Mari26 Skrevet 9. september 2007 #5 Skrevet 9. september 2007 Kommer vel kanskje an på hvilken metode legen foretrekker. Selv ble jeg sydd med innvendige sting, som løste seg opp av seg selv. Arret er bare en tynn strek nå.
Mamma til gutt 2.2 Skrevet 12. september 2007 #6 Skrevet 12. september 2007 Jeg ble stiftet, tok halvparten på dag 5, de har jeg ikke arr etter, men resten måtte jeg ha til dag 12!!! De var vonde og nesten betente før de ble fjernet og jeg har arr etter de. De var ikke vonde å fjerne. Det er legen som bestemmer hva h*n foretrekker.
arbeidsuhellet14.juli Skrevet 14. september 2007 #7 Skrevet 14. september 2007 Jeg har blitt stiftet alle 3 gangene. De tok alle samtidig på ca 7.dag. Synes ikke arret er så veldig pent, men skal uansett fixe på magen bare jeg har tatt av noen kg.
vi blir 4 :o) Skrevet 17. september 2007 #8 Skrevet 17. september 2007 ser ovenfor at en sier hun ble limt?? det har jeg litt vanskeligheter for å tro.. man limer små kutt ol, men man limer ikke et keisersnitt.Det er ganske mange lag med hud, muskler og fett man skal igjennom, og det er et stort inngrep! På østlandet hvor jeg bor er det vanlig å sy såret" innenifra", med tråd som oppløses etterhver, og dermed ikke trenger å fjernes. det er sant at man bruker stifter/ agraffer, og at dette i mange tilfeller gir bedre arr, spesielt i hodeområdet ol.. men praksisen på det sykehhuset jeg hører til er som nevnt oppløslig tråd ) arret mitt ble supert..
It's all about me Skrevet 17. september 2007 #9 Skrevet 17. september 2007 Det er meg du mener? Jeg ble sydd innvendig ja, men limt i det aller ytterste laget.
vi blir 4 :o) Skrevet 20. september 2007 #10 Skrevet 20. september 2007 er det virkelig mulig?? har aldri hørt om det jeg. Hvordan skal limet kunne holde huden( selv bare det ytterste laget) når sårlinjen er så stor.. men hvis du sier du har gjort det så.. synes bare det høres merkelig ut!
It's all about me Skrevet 21. september 2007 #11 Skrevet 21. september 2007 Det stemmer det. Var ikke et eneste sting eller stift i det ytterst laget hos meg, kun lim og strips ) Og det satt som bare det. Gjorde det hele på Haukeland, kanskje de er tidlig ute med noe.......?
aanonym Skrevet 21. september 2007 #12 Skrevet 21. september 2007 De har ulike metoder på de forskjellige sykehusene, men tror ikke de gjør begge deler. Jeg ble stiftet, fjernet dem etter 5 dager og arret ser ut til å bli kjempefint.
Gjest Skrevet 25. september 2007 #13 Skrevet 25. september 2007 Bare bækker opp historien din litt jeg Jeg hadde KS for snart 6 uker siden, jeg ble stifta og hun jeg lå på rom med hun ble limt. Vi ble begge operert av samme lege. Jeg hadde snitt opp mot navlen da, så vet ikke om det har noe å si? Men uasnett jeg var kjempemissunlig på henne, hun slapp jo bandasje å alt, jeg måtte gå med det i over 1 uke. De plastra jo meg når jeg skulle i dusjen, men hun kunne bare tusle inn uten noe som helst forarbeid, Heldigrisen Uansett, dette var på Haugesund sykehus, tror det er ganske vanlig =)
4blågutteøyne Skrevet 8. november 2007 #14 Skrevet 8. november 2007 Ser over her at det er noen som "kan alt og vet alt...." Men sånne folk er det jo alltid... Så da får jeg "backe" opp her og da.. Jeg hadde ett hastesnitt i mai i fjor...og jeg ble sydd innvendig og ja, tro det eller ei, jeg ble limt utvendig...!!! Arret er kjempefint, og blir det KS neste gang også så håper jeg at det blir limt en gang til..
4blågutteøyne Skrevet 8. november 2007 #15 Skrevet 8. november 2007 Det var forresten på Ahus, som ligger på østlandet..
Anonym bruker Skrevet 9. november 2007 #16 Skrevet 9. november 2007 Hei hei... Bare sniker meg inn her siden jeg ikke har hatt ks ennå... men er litt nysgjerrig på hvordan man blir "lukket" igjen! Regner med at effekten av de forskjellige teknikkene avhenger av hvor på kroppen, hvor stor åpning osv... men jeg har et arr som går fra brystbenet til skambenet som jeg ikke akkurat vil karakterisere som pent - og det ble stiftet! Så arret er jo både etter selve kuttet og små "prikker" på hver side etter stiftene + at noen steder er kuttarret ganske bredt fordi det strakk seg litt. Derfor er jeg altså litt skeptisk til at dette skal bli det peneste... Men, men... nå har jeg jo allerede det arret så stort verre kan det vel ikke bli etter ks uansett hva de velger å gjøre :-)
StineMor_2007_ Skrevet 20. desember 2007 #17 Skrevet 20. desember 2007 hei=) jeg oxo ble limt i i det yterste laget... ble bare sydd invendig... kun lim og strips her oxo... hvor tok du ks henne da???
aanonym Skrevet 21. desember 2007 #18 Skrevet 21. desember 2007 Oppdatering etetr tre mnd: Arret blir ikke ikke så veldig pent, nei. Er fremdeles rødt og det er en tynn "pølse" utenpå det. Dessuten ligger det helt i øverste del av kjønnshårene, slik det er umulig å barbere seg øverst på "dotten". Er generelt sett fornøyd med ks som fødselsmetode, men det blir ikke pent etterpå nei, selv med stifter.
lmny Skrevet 26. desember 2007 #19 Skrevet 26. desember 2007 Jeg hadde planlagt ks 12.des og jeg ble sydd de innerste lagene og stiftet ytterst. Ble stiftet forrige gang også og arret ble kjempefint,kan nesten ikke se det så får håpe d blir like bra denne gangen. Fikk fjerna stiftene etter 10 dager.
*Vetlis* Skrevet 2. januar 2008 #20 Skrevet 2. januar 2008 Jeg hadde planlagt ks 21 desember, ble stiftet og de tok stiftene etter 5 dager....
caprice Skrevet 2. januar 2008 #21 Skrevet 2. januar 2008 Jeg ble også sydd innvendig og limt utenpå... arret er kjempefint, rød strek ved bikinilinja. Så det går ann å bli limt ja:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå