ANGEL81 Skrevet 6. september 2007 #1 Skrevet 6. september 2007 jeg trodde det var vanlig praksis at leger pleier å sjekke at alt er normalt der nede etter barseltiden. Men da jeg var hos min lege: ble bar informert om prevensjon og hu lurt på om jeg ikke var plaget av depresjon osv. that was it.. jeg gadd heller ikke å spørre om ikke hu skulle sjekke meg der nede..er ikke så glad i det!! men 3 mndr etter fødsel har jeg hatt litt plager..noen ganger føles det som noe "sitter fast" der nede. Dessuten så ble jeg informert av andre mødre at de ble sjekket. Jeg tok en tlf til legekontoret og de sa at ja det blir gjort. Fikk en time til legen min. Jeg konfronterte henne med det og lurte på hvorfor det ikke ble gjort?! jeg spurte om jeg skulle betale for timen. Hun var så bestemt og sa at dem sjekker kun hvis man fortsatt har noen plager OG hvis det har gått en stund siden en tok kreft test.. jeg betalte 200 for timen og dro irritert der i fra!! lurer på hva som er vanlig? er det forskjellig fra lege til lege, eller er legene pålagt til å sjekke om alt har "falt" på sin plass der nede. ønsker svar!! takk jenter
Anonym bruker Skrevet 7. september 2007 #2 Skrevet 7. september 2007 det skal egentlig gjøres, men vet det er noen leger som ikke gjør det. synes det er greit å bli sjekka å få høre at alt er som det skal igjen jeg da..
Anonym bruker Skrevet 7. september 2007 #3 Skrevet 7. september 2007 Jeg ble sjekket etter begge fødslene, men måtte be om det selv. Tror egentlig ikke legen hadde tenkt å gjøre det, men jeg insistere. Det er to år mellom fødslene mine, og jeg ønsket å få tatt celleprøven begge gangene fordi jeg har hatt celleforandringer tidligere. Litt sånn motvillig gikk hun med på å sjekke. Vet om flere leger som ikke gjør det. De tar kun blodtrykket og evnt skriver ut en resept på cerazette. Jeg fikk conludag begge gangen fordi jeg instisterte på å få prevensjon. Måtte insistere på det selv også, legen mente i utg.punktet kondomer burde holde. Begge 6-ukerskontrollene mine var gratis hos fastlegen. Synes det er trist du ikke fikk sjekket på 6-ukers, men måtte betale i ettertid selv. Merkelige leger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå