Anonym bruker Skrevet 6. september 2007 #1 Skrevet 6. september 2007 Hei du:) Bare lurte på hvor du har dette fra, fordi jeg ønsker å lese mer, da jeg innser at det hun skriver passe så alt for godt til meg akkurat nå Hvis du har en bok el ling hadde jeg blitt veldig glad. Psykolog Lisbeth F. Brudal beskriver en fødselsdepresjon som en uro med søvnproblemer, intense følelsesmessige svingninger, angst, tretthet, nedsatt matlyst, skyldfølelse, aggressivitet, forvirring, selvmordstanker og tvangstanker. Omkring 10 % av barselkvinnene kan få slike reaksjoner. Hvor alvorlig situasjonen blir er avhengig av kvinnens ressurser og mengden ytre belastninger. På forhånd takk:) Klem.
Gjest Skrevet 7. september 2007 #2 Skrevet 7. september 2007 Hei du ) Vet du hva? Jeg synes det var utrolig godt formulert, og det får de fleste til å finne ut av om det "passer" eller ikke. Ikke godt å vite hva som er hormonellt og hva som er depresjon. Her er linken til siden: http://www.barnimagen.com/barnimagen_site/innhold/tema/mentalhygiene/f_dselsdepresjon Lisbeth. F. Brudal har visst skrevet en bok om dette, så det kan være verdt å se nærmere på den! Lykke til! Sender deg en klem!
Anonym bruker Skrevet 7. september 2007 #3 Skrevet 7. september 2007 Tusen takk skal du ha. Googla navnet hennes i går og så hun hadde skrevet endel bøker. Tenkte å kjøpe en til meg og mannen slik at vi begge forstår litt bedre. Ha en fin dag:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå