Gå til innhold

Litt fortvilla kontollen ente med innleggelse.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på sykehuset idag for å ta ny ul av babyen og få sjekket blodtrykket siden det hadde steget endel sist kontroll (for 1,5 uke siden).

Jordmora trodde ikke helt på tallene hun fikk opp og målte trykket 2 ganger, da vi kom inn til legen trodde ikke han at jordmora hadde målt riktig siden trykket var så høyt. Han målte det for 3 gang og da hadde det steget enda mer (178/118). Og da var han ikke i tvil lenger sa han det var uforsvarlig å sende meg hjem så jeg ble innlagt med en gang. Men heldigvis får jeg perm om natta. Han snakket og om at jeg må være på sykehuset på dagtid for å få målt trykket flere ganger + sjekket urin for protein (heldigvis ikke hatt noe av det). Ble og fortalt at dersom trykket ikke gitt ned eller jeg fikk store mengder med protein i urin ville de hente ut lille frøkna. Fikk derfor 1 av 2 (den andre tas i morgen) lungemodningssprøyter slik at lungene iallefall er litt bedre rusta dersom hun blir hentet ut i nærmeste fremtid.

Ble veldig fortvilla av dette selv om jeg jo egentlig skjønner at legen/sykehuset bare vil det beste for babyen og meg. Er bare såååå kjedelig å være på sykehuset, men men nå har jeg pakket med flere bøker og litt hobbyting som jeg kan sysle med i morgen iallefall. Så får jeg en av favorittene mine til middag i morgen da - plukkfisk nam nam :-))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

huff!!! det er bra de tar så godt vare på deg da! er det pga svangerskapsforgiftning de eventuelt vil ta henne ut? godt de gir deg så god oppfølging! krysser fingrene for deg i morgen og håper på det beste ;') for deg og ein lille jenta i magen.

Skrevet

Har heldigvis ikke fått svangerskapsforgiftning (håper jeg ikke får det). Men det kan bli akutelt å ta keisersnitt dersom blodtrykket ikke går ned/stabiliserer seg eller at jeg utvikler alvorlig svangerskapsforgiftning.

Merker at dette påvirker meg en del -tankene svirrer jo. Måtte bare stå opp etter å ha ligget å vridd meg i seng over i 1 time -finnes ikke trøtt (er kanskje overtrøtt) :-)

Skrevet

Ville bare ønske deg masse lykke til.. Håper blodtrykket stabiliserer seg!

Skrevet

Signerer denne jeg. Dette gir jo også oss andre novembermammaer noe å tenke på. Er langt fra noen selvfølge at alt skal gå helt etter boka selv om vi nå nærmer oss slutten av svangerskapene! Du får ha lykke til og så får du holde oss oppdatert om du har mulighet og ork til det!

Mange oppmuntringsklemmer fra meg til deg!!

Skrevet

Ønsker deg veldig lykke til Rosalie, det høres ut som legene har kontroll, så du får bare prøve å slappe av og ikke stresse.

Lettere sagt enn gjort sikkert, men nå er du i trygge hender og de vet hva de holder på med...

Masse klemmer fra

Skrevet

Hei Rosalie, tenkte bare jeg kunne fortelle at du ikke er alene! Masse inn og ut av sykehus siden sist torsdag selv. Ligget med 24timers registrering av blodtrykk, men er stadig høyt hos meg. Fint når jeg sover enest. Fått påvist protein i urin også, men ganske lavt nivå sådan. Vi fikk også beskjed om at vi er innenfor faresonen for svangerskapsforgiftning, og vil bli fulgt opp ganske tett. Inntil jeg fikk denne beskjeden føles 10 uker lenge igjen, vil ha han der inne lengst mulig!!

Jeg blir muligens satt på blodtrykksmedisin neste uke om trykket fortsatt er høyt, har du fått no beskjed om at du muligens må på medisin?

Rart hvor forskjellig ting gjøres fra sykehus til sykehus.

Skrevet

Takk for alle lykkeønskene folkens :-))

Fikk inndratt natt permen min igår, noe som var skikkelig surt. Trykket hadde gått ned hele dagen, så skulle de bare måle det en gang til før jeg dro hjem ---- 178/118 !!!!! Jordmora sa klart i fra at hun sendte meg ikke hjem med det trykket, måtte vente på legens uttallese. Fikk beskjed om å være på sykehuset + at jeg fikk blodtrykks medisin igår kveld. Trykket gikk ned etterkvert og idag har det holdt seg ganske greit. Så greit at jeg er innvilget permisjon til utpå dagen i morgen.

Har fått beskjed av legen at jeg kommer til å utvikle svangerskapsforgiftning (det var ikke legen i tvil om) det bare spørs når og hvor alvorlig. Protein i urin holder seg heldigvis på ett veldig godt nivå (11 igår og 35 idag - skjønte det slik at alvorlig sv.forgiftning er ca 300).

Har fått begge lungemodningssprøytene slik at lille frøkna er litt bedre rusta til verden på utsiden, men vil gjerne ha henne inni magen i allefall i 3-5 uker til (bare 9 uker til termin nå).

Snakket med ei som hadde fått babyen sin denne uka -hun hadde termin i des og fødte i uke 28. Babyen var allerde 1300 gram og etter 2 dager hadde han kun oksygen i nesen :-))

Vet at lille frøkna er rundt 1800 gram nå, men vil gjerne at hun får på seg iallefall ett kilo til :-))

Skal gi litt oppdateringer når jeg er hjemme på perm. Kan i verste tilfelle bli liggende på sykehuset resten av svangerskapet. Men men hva gjør vi ikke får våre dyrebare skatter.

Skrevet

Wini:

Lykke til ! Håper det går bra med deg og babyen din.

Skrevet

Huff da, hørtes ikke noe artig ut. Håper alt går bra og at du får ha lille frøkna der inni lenger hehe:) LYkke til:)

Skrevet

Hjemme igjen på permisjon. Har blitt satt på blodtrykks medisin inntil videre. Skal på sykehuset i morgen tidlig å ta nye prøver, da blir det bestemt om jeg skal utskrives (og forsette kontroller på pol.kli) eller fortsatt være innlagt med perm av og til.

Var skikkelig deilig å komme hjem, da vi åpnet døra slo grønnsåpe lukta mot oss -svigerforeldrene mine hadde vært å vasket huset :-)))

Har innsett at jeg må slutte å være sta og ta i mot litt hjelp - siden jeg skal ta det mest mulig rolig resten av svangerskapet. Så nå holder svigermor på å vaske maaaasse barnetøy - så da er det bare for meg å legge det på plass i kommoden :-))

Skrevet

åh så snille de er! ta i mot all den hjelpen du kan få ja!

og det er så godt å høre at den lille i magen din er "stor" slik at hun ikke vil ha noe problem med å leve på utsiden av magen din! ;)

Skrevet

Heisann :)

Jeg fikk mi forrige lille jente 8 uker før termin,men det var pga av streptokokk B,og første mann kom 3 uker før tiden pga svangerskapsforgiftning.

Det går nokk kjempe bra siden du får bra oppfølging,men hvet hvor kjipt det er og gå på sjukehuset altså!! Men hold ut,det er det beste for både deg og bebisn :)

Mi lille jente var 41 cm og 1880 gr :)

*trøsteklem*

Lykke til :)

Skrevet

Hei Rosalie, er i gang med samme som deg, lå på 205/118 på det verste.. har også litt protein, men veldig lave verdier også hos meg. Levere ny urinprøve i morgen, samt at jeg blir satt på medisin regner jeg med. Fått influensa opp i det hele jeg da, noe som kan gi feil indikatorer på proteinnivå og hvite blodlegemer.. men men, hva gjør man ikke for bebisen sin;o) Masse sykehus siste tiden, får også nattperm heldigvis, glad for det altså!! Men de er tydeligvis ikke like strenge på ditt sykehus som på mitt.

Hatt et helt perfekt svangerskap hele veien, så om de siste 10 ukene blir litt kjipe får så bare være. Føler meg så godt ivaretatt at jeg engster meg ikke egentlig, all honnør til de på poliklinikken altså:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...