Gå til innhold

dere som har pute barn!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil bare si at jeg skulle returnere puten nå som vi var ferdig med den, men fikk bare beskjed om å hive den i søpla.. jeg ble litt overrasket, i norge hiver vi for mye!!! så jeg skal sende den med en hjelpesending til et annet land, sikkert mange som ikke har råd til å få sånne puter! håper det er fler som også gjør det!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

helt enig med deg! flott innlegg, og gratulerer med "putefritt" barn- jippiiiii:-) er det ikke deilig? gleder meg i hel jeg!!

• 2 uker senere...
Skrevet

takk, jo det er vidunderlig! en etterlengtet nærhet!!

Skrevet

Gratulerer Benedicte25:)

Det må være deilig:)

Har selv putebarn, jenta har hatt den i 3 uker... Hvor lenge hadde barnet ditt pute??? Og veit du hvor stor feilen var??? Jenta mi har 4-5 grader feil på ene hofta, den andre er bra... Håper å slippe puta på kontrollen etter 6 uker, men det er vel kanskje å håpe for mye??!! De trodde først at det ville rette seg selv, men på kontroll etter 4 uker hadde det ikke gort det, så de ville behandle med pute... Huff gleder meg sånn til å få den bort...

Skrevet

Hei og gratulerer Benedikte25!

Til Siw M. og Lillemor; Snuppa vaar ble 100 % friskmeldt i dag (5 mnd), hun hadde 56 grader paa den venstre hofta (saakalt umoden hofte) mens den hoeyre var bra da hun var ni uker. Vi bor i Tyskland og her sjekker de alle babyer med UL naar de er 4-6 uker gamle, det er rutinekontroll for alle. For aa gjoere en lang historie kort, legene mente at 56 grader for et 9 uker gammelt barn var et grensetilfelle (hofta skal vaere 60 grader naar barnet er 3 mnd), og snuppa fikk utdelt sprikeskinne "for sikkerhets skyld". I Tyskland bruker man Tübinger sprikeskinne isteden for pute - men den er minst like kjip, babyen blir helt ute av stand til aa roere seg naar skinnen er paa. Snuppa hatet den fra foerste stund, og derfor bestemte vi oss for aa ikke bruke den (dette var ikke med lett hjerte, men snuppa nektet aa spise og sove og vi hadde noen grusomme dager foer vi bestemte oss for aa gaa mot legenes raad. Synes det var for ille aa spenne snuppa inn i en skinne i 6 uker "for sikkerhets skyld"). Vi hadde isteden 2 bleier over hverandre med et haandkle i mellom slik at hun ble tvunget til aa sprike, men kunne fortsatt bevege seg. Etter 4 uker var vi paa ny kontroll og da var den venstre hofta ogsaa blitt bra! Da var snuppa akkurat 3 mnd. I dag har vi vaert paa etterkontroll, og naa er hun som sagt 100% friskmeldt. Saa det kan godt hende at jenta di kan slippe puta etter 6 uker....Hvor gammel er hun? Jo yngre hun er, jo fortere gaar det.

Skrevet

hei.. har ikke peiling på hvor stor feilen var.. de har nesten ikke fortalt meg noe.. og i tilegg så har han analatresi..så hadde litt mye å tenke på da jeg fikk beskjeden! men uansett, de hadde ikke oppdaget det vist ikke det hadde vært for analatresien, siden det var en misdannelse sjekket de han fra topp til tå. De oppdaget det på røntgen. han måtte ha puten til han var 3 mnd, det var standard fikk jeg beskjed om. jeg ville ikke håpet for mye, for da kan det hende du blir fryktelig skuffet. Men ikke se så tungt på det, det er kjempe vanlig og ikke akkurat det mest alvorlige..og vi skal jo bare være glad det er så lett å fikse som m pute:) men husk å sende puta m hjelpesending etterpå da:) jeg krysser fingrene for dere! lykke til på kontroll

Skrevet

Hei til Tyskland.

Jeg har ei jente som nrukte pute i bare 2 uker, deretter trente vi bare. Dette var i samaad med en tysk fysioterapeut. Hun fortalte om et studie i Tyskland. Studiet ble utført paa en gruppe barn med hoftebarn. Halvparten trente og andre halvparten brukte skinne. Det viste seg at de som trente ble fortere friskemeldt. Vet du noe mer om dette eller har hoert om dette? Fysioterapeuten mente at bruk av skinner var snart på vei ut......Vi har kun trent, og brukte som sagt pute i bare 2 uker. Jenta mi er 100% friskmeldt og skal aldri mer kontrolleres, men ortopeden vet ikke at vi ikke brukte pute/skinne.

• 2 uker senere...
Skrevet

Meg&klemming:

jenta mi er 2 1/2 mnd, og vi skal på kontroll om en uke.. Er veldig spent.. Men er også litt redd for å glede meg fortidlig, tilfelle jeg blir skuffa... hehe:) Hun har nå hatt puta i 5 uker... Vi skal til barne ortoped den 15 oktober, blir spennende å høre hva h*n sier:)

Godt å høre at barnet ditt er 100% friskt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...