Gå til innhold

Dere som har hatt høye leververdier...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva galt har det vært med dere?

Skal på ultralyden av magen, leveren osv til tirsdag, men ser på rekvisisjonen at ALAT (leververdien) er på 138.. Normalen for kvinner skal være 35!! =(

Fikk ikke så mye svar fra legen da han sa det kunne være så mye, så tok flere blodprøver i dag da, bl.a. om jeg har hepatitt... Men skjønner liksom ikke så mye av de forskjellige hepatitt greiene... Om jeg har blitt smitta pgs sex, (har bare vært sammen med samboeren de siste 6-7 åra).. Men kan jeg ha blitt smitta evt før det da, med en annen kjæreste, tar vel ikke sååå lang tid før det slår ut på blodprøven.. Tok jo de samme blodprøvene før jeg ble gravid med Marcus....

Noen som vil informere meg litt mere?

Skrevet

Dytter den oopp igjen jeg!

Skrevet

Jeg hadde også forhøyet leververdi på slutten med nr 2. Tror det er ganske vanlig under graviditet, og alt gikk bra med oss. Men husker jeg var litt urolig også. Håper alt er bra med dere:-)

Skrevet

Jeg hadde også høye leververdier for noen år siden, men de fant ikke ut hvorfor. De kan vistnok bare svinge litt uten grunn. Ble sjekket for hepatitt og tok kontrastrøntken av leveren, men alt var normalt.

Skrevet

Vet du hvor høy din var da?

Tok prøve på min 6 ukerskontroll, vet ikke hvor høy den var da, men stod i brevet jeg fikk at den var lett forhøyet

Skulle vente 4 uker og ta nye prøver, fikk svar på tirsdagen nå... Da hadde den steget mer og opp til 138...

Skrevet

Husker ikke hvor høyt det var, men det var i hvert fall langt over normalen... Husker jeg søkte mye på nettet om årsaker og sånn, ble nesten hysterisk. Men alt gikk bra med meg.

Skrevet

hadde alat og asat rundt 170, og ld rundt 600, hvis ikke jeg husker feil nå. fikk hellp i forbindelse med svangerskapet.

har lest at det finnes tilfeller hvor leververdiene har vært helt opp mot 25 ganger normalveriden, hvis det er noen trøst.

lykke til med prøvene, håper de finner ut av det fort.

Skrevet

apro leververdier, har du sett supersize me? der kan man få et innblikk i hvor fort leververdiene kan endre seg, uten at det trenger å være noe direkte farlig.

Skrevet

Takk for svar alle sammen =)

Ser jo ut som at jeg kan senke skuldrene litt da =)

Nei har ikke sett supersize me...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...