Gå til innhold

April: Da har legen ringt :(

Mammaen til Lillegutt+maijente

Anbefalte innlegg

Fikk tlf fra sykehuslegen i kveld :( det viser seg at prøven mini tok var positiv :,( De har ikke registrert epileptisk anfall, men aktivitet i hjernen... de skulle diskutere om han skal begynne på medisiner, eller om vi avventer og ser siden anfallene har avtatt mye.

Bare sitter og gråter her jeg... Hadde innstilt meg på at det ikke var noe annet enn et virus eller noe, iom at anfallene nesten ikke er der lenger. I sjokk...

Får komme med en bedre forklaring senere, ble vel bare surr dette..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10305822-april-da-har-legen-ringt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Uff, skjønner godt att du er lei deg nå. Ikke noe morro att det er noe som plager barna våre.

Men med riktig medisin kan epilepsien bli helt "borte".

2 av mine 3 søsken har epilepsi ( de er nå 32 og 34 år), og ingen merker att de har epilepsi. De merker det ikke selv heller. De jobber, kjører bil, har barn, er helt normale og aktive.

Lykke til.

'

klem

Som Kristin skriver så er det stor mulighet for at epilepsien kan bli borte. Jeg hadde selv epilepsi når jeg var liten, men etter mange år på medisiner forsvant anfallene. Har ikke hatt anfall på over 10 år nå og lever et helt normalt liv. Det eneste jeg ikke kan gjøre er å dykke pga trykk. Finnes jo forskjellige typer epilepsi, noen er verre enn andre, men som regel kan man leve et vanlig liv så lenge man har funnet riktige medisiner. Lykke til!

Takk for hilsner alle sammen! Ja, sannsynligheten for at han vokser fra det er der, det er også muligheten for at det utvikler seg... Krysser det som krysses kan for at det blir førstnevnte!

Nå skal han innlegges denne uka for å ta mr, og etter det er vi forhåpentligvis ferdige med prøver på en stund. Blir spesilt å ha sitt eget barn i narkose (flere ganger vært med barn på jobben), håper virkelig alt går greit! (Det gjør jo heldigvis som regel det!)

Krysser fingre vi også. Skjønner godt at det blir rart når han får narkose. Lille blir stadig vurdert i fht å legge inn dren i ørene. Jeg har også tenkt mye på dette med narkose. Alt blir liksom så mye farligere når det er ens egne små som skal ha anestesi enn når "alle andre" får det når vi er på jobb. Mitt inntrykk er at det er en sterk opplevelse for foreldre å se narkosen sette inn. Nå er vi kanskje litt mer forberedt enn andre gjennom yrke vårt, men samtidig vet vi mer om farene.

Men bare tenk på hvor skjelden noe går galt med barn og anestesi.

Dette kommer til å gå så fint så. Du får holde oss oppdatert.

Lykke til begge to.

*klemmer dere*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...