Gå til innhold

flere med mye melk? som sliter med sprengte bryst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

sliter skikkelig med sprengte pupper..

har rett og slett overflod av melk... blir helt gal.

Hun drikker kun av ene, og tror ikke hun tømmer det engang. Og hun får tydeligvis nok, var å veide henne i dag, vokst mye:) ca 3 uker.

Men jeg må pumpe den andre puppen hver gang, skikkelig stress, og sprengen er veldig vond om jeg lar det gå for lang tid...

sprengen kommer gjerne innen 2 timer hele døgnet.

av og til bare pumper jeg ut litt, men må ofte pumpe en del. Får lett ut 80 ml på en pupp. bruker melkeoppsamler på den andre puppen så og si hver gang for å lette trykket som kommer når jeg ammer.

skulle liksom roe seg etter 2 uker men ikke her gitt..

noen andre som sliter med det samme? fått noen gode råd?

jeg har lest og snakket med helsesøster... men ikke blitt noe bedre...

og det er IKKE et luksusproblem!

vil så gjerne at produksjonen skal gå litt ned, og at hun skal drikke av begge puppene hver gang, så jeg slipper dette stresset og vonden..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

samme her! men blir ikke vondt før det har gått ganske mange timer...men får pumpet ut 240-260ml av begge bryst hver gang.. skal kontakte sykehuset for å levere til de og gå til anskaffelse av el.pumpe, så håper jeg premature ogsyke barn kan få nytte av det-

Skrevet

Du får låne elektrisk dobbelpumpe av sykehuset dersom du levere melk.

Skrevet

Jeg vet så utrolig godt hvordan du har det MiniMa. Hadde det slik jeg også. Følte jeg gikk rundt med konstant brystspreng, bare det å ha sikretssele på i bilen var forferdelig vondt. Klarte så vidt å gå med bh... :S Har fortsatt mye melk (snuppa er snart 4mnd) men, det er er på langt nær på samme måte. Skal også sies at jeg nå er melkedonor og leverer ca 2liter i uken...

Et par tips til deg som vil ha ned produksjonen:

- pump deg minst mulig (jo mer du tar ut jo mer produserer kroppen, for den produserer på etterspørsel ;) Men, pass deg så du ikke får brystbetennelse, så pump ut slik at det er behagelig, men ikke pump deg tom, med mindre du tror du har begynnende betennelse..

- IKKE bruk melkeoppsamlingskopper! Dette fordi koppene stimulerer melkeproduksjonen, kjøp deg heller noen gode ammeinnlegg på apoteket og bytt etter hver amming.

- Prøv å få ned ammestunden til hver 3.time.

Selv om det ikke virker slik nå, kan jeg trøste deg med at det blir bedre. Småen din vil snart ha behov for mere melk, og drikke mer effektivt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...