kvirrevirrevitt Skrevet 6. september 2007 #1 Del Skrevet 6. september 2007 Hun er 3 1/2 og har vært ute av bleiene siden påske. Brukte bleier ute i barnehagen en stund lenger enn det, men sluttet gradvis.. var helt tørr -ute også- en hel uke før ferien. Hadde tre uker ferie (hvor hun var syk en del m uvi og ørebetennelse -men var trass i dette veldig flink å gå på do og hadde få uhell) Etter ferien har hun hatt uhell der nesten hver dag!! (( Hører m til historien at hun ikke er så veldig flink til å snakke (snakker nesten ikke i barnehagen -mer hjemme) og at hun har vært mye syk(da har hun hatt på bleie a.o.t.). Og når hun snakker, så kan det ofte være vanskelig å høre henne, så jeg skjønner jo at i en ute-situasjon så er det ikke så lett for personalet.. MEN da jeg kom i dag, så stod hun ved beina til en ansatt, dro litt i henne og "bablet" -den ansatte snakket med en annen av personalet (faktisk om at datteren min hadde tisset på seg tidligere på dagen) -Jeg kom bort til dem sa hei og spurte hvordan dagen var gått, hvorpå min datter, mens vi snakket, tisset på seg.. Altså; da hun prøvde å få kontakt m den ansatte så var det jo for å si i fra! -Men hun tisser jo også på seg der uten å prøve å få kontakt med dem også da... Virker som om det er bare ute uhellene skjer. Ellers så virker det ikke som om personalet "irriterer" seg noe over problemet.. og det er jo bra! Men jeg lurer på ; hvor lenge skal dette pågå?? Hadde trodd det skulle ha gått over til nå.. Kan man gjøre noe m rutinene? De sier de pleier å ta do-runde m de minste en gang i timen -er ikke d litt dumt? Hjemme vil hun helst gå selv, jeg setter henne aldri bare på do "for å se", liksom.. (Bare før vi skal ut og før hun legger seg). Det lærer henne jo ikke å si ifra?? Og hun tisser aldri hver time hjemme. Men jeg minner henne jo på det a o t.. Og de sier at hun drikker veldig mye der.. Er det mulig at hun drikker FOR mye? (da hun tisset på seg i dag, var det visst bare 1/2 time siden sist hun hadde tisset..) Går det an å be dem holde igjen litt på drikken, eller tror de jeg er GAL da?? Klart, hun må jo få drikke hvis hun er tørst, men det holder vel kanskje m en kopp om gangen? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10305429-tisser-p%C3%A5-seg-i-barnehagen-o-r%C3%A5d-fra-dere-som-er-barnahge-ansatte-pleaselitt-laaangt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 6. september 2007 #2 Del Skrevet 6. september 2007 hei jeg jobber i barnehage både stor avd og liten nå er jeg nok litt slem kanskje men jeg synnes de bhg til sønnen din må skerpe seg jeg har hatt flere barn som har sluttet og da trenger manfull fokus på det vi gikk vær halve time og time på do for å forsøke om han måtte på do for at det ikke skulle gå galt . viktig at barne føler seg sett masse ros når det går bra og ikke mye mas når det går galt . hun må få drikke stakker . men viktig å være bevist på at der kan det gå galt og heller ta flere do turer en at det går galt . synnes ikke de voksene virket fokusert på barnet ditt når de bare står og prater og ikke tar kontakt med barnet hilsen barnehageannsatt Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10305429-tisser-p%C3%A5-seg-i-barnehagen-o-r%C3%A5d-fra-dere-som-er-barnahge-ansatte-pleaselitt-laaangt/#findComment-10307433 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kvirrevirrevitt Skrevet 6. september 2007 Forfatter #3 Del Skrevet 6. september 2007 Takk. Det var det jeg syn's også, men syntes det er vanskelig å "klage" når jeg veit hun ikke er så flink å snakke (men sier jo hjemme både "ska' på do/toalett eller tisse") og har dårlig uttale, så det ER vanskelig å høre henne... Også er jeg redd for å gi intrykk av å være en av de foreldrene som "presser" ungen sin, -eller barnehagen, for den slags skyld! -Men vi har på ingen måte pressa henne, hun fikk selv "trusedilla" og syntes det var stas å gå på do, det var først da hun -helt av seg selv begynte å bæsje bare på do at vi gjorde noe "innsats" på oppfølging. Tror vi har gjort d veldig "riktig" -altså at det er HUN som har gjort det. Tenkte jeg skulle si ifra i morgen at -som regel, hvis hun kommer bort for å "si" noe, så ER det noe, -og hvis det HØRES ut som hun sier tiss, så regn m at det var det... (vanskelig å høre forskjell på non av ordene hennes som feks, truse, tussi, og tisse -og hvis du ikke hørte hva hun sa, så gjentar hun det sjeldent) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10305429-tisser-p%C3%A5-seg-i-barnehagen-o-r%C3%A5d-fra-dere-som-er-barnahge-ansatte-pleaselitt-laaangt/#findComment-10307726 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå