Gå til innhold

grethe roede og graviditet??


Gjest MammanTilJentaMi

Anbefalte innlegg

Gjest ønskebrønnen

jeg har nylig begynt på grethe roede kurs, og dette fungerer bra (ihvertfall sålangt) bra for meg. samtidlig prøver jeg å bli gravid, er over ikm, uvisst hvor mye, men kan altså være gravid (tester på lørdag, sambo ville være hjemme sammen med meg når jeg testet)

 

har forstått det slik at det ikke har noe å si om jeg slanker med mens jeg er gravid, fordi barnet tar det det skal ha av næring uansett, og er det ikke nok i maten jeg spiser, tar det fra mine lagre (som jeg har nok av:P) stemmer dette? maten jeg spiser er jo sunn og riktig, så det er ihvertfall ikke skadelig for barnet i den forstand:)

 

andre som har erfaring med graviditet og slanking?

 

veier foresten like under 90kg og er 163 høy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn typisk "diett-slanking" er ikke bra når man er gravid. Men GR er jo en livsstilsendring, og det skader ikke vil jeg tro.

 

Hør med kurslederen din dersom du er gravid (lykke til forresten), men jeg tror det er greit og sikkert smart siden du har ganske høy BMI at du legger om kosten nå når du (kanskje) har en liten en inni deg som du skal gi næring til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Tror det er bedre for babyer at mødrene legger om den usunne livsstilen enn å fortsette i den gamle dårlige tralten. På GR spiser man jo rett og slett bare vanlig mat men kutter ut at det andre "dritten" vi egentlig ikke trenger (men som vi gjerne vil ha). Hihi! Så, jeg ville helt klart fulgt GR i svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei!

 

Så flink du er! Du skal være stolt av deg selv :-)

Jeg gikk på Grete Roede en gang i tiden og da ble det nevnt at gravide kunne følge samme opplegg, men at de burde spise noen flere kalorier enn ikke-gravide :-) Diskuter det gjerne med kurslederen din.

 

Lykke til videre!

 

Klem fra Charlotte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...