Gå til innhold

ordtak jeg ikke forstår, forklar!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet

det du har tapt, det har du tapt. det er det eneste du kan ha alltid. alt kan du miste, men det tapte, det har du.

hehehe - skjønte du det når det ble sagt mange ganger?

Skrevet

Det er egentlig et tulleordtak. Meningen er at tapet er noe man alltid vil ha, men tingene i seg selv er forgjengelige. Noen har glemt å ta høyde for at man finner ting igjen noen ganger.

Skrevet

Ta feks et forhold som tar slutt fordi noen forlater deg. Et forhold mellom to mennesker forandrer seg hele tiden. Men slik forholdet var akkurat i det det tok slutt, akkurat slik er det minnet for alltid.

Et menneske dør. Det mennesket du minnes er akkurat sånn det var i det øyeblikket du mistet det. Hadde du ikke tapt det, ville det ha forandret seg, men siden det døde, "eier" du det mennesket akkurat sånn for alltid.

Tenk bare på foreldre som mister små barn. De barna vil alltid være små barn, og vil aldri forandre seg, nettopp fordi man mistet dem.

Altså ikke et tulleordtak, men et meget dypt et.

Skrevet

og et annet...fra en sang: evig eies kun et dårlig rykte:)

Skrevet

Fantastisk forklaring, du burde vært lærer.

Kan du forklare ordet definisjon og onomatopetiokon også. Hadde en lærer på ungdomsskolen som brukte så mye fremmedord, men kunne ikke forklare dem skikkelig. Så vi hadde en liten bok vi skrev dem ned i og lo ofte når vi leste fra den.

Annonse

Skrevet

Hvilken fornærmelse! Du burder være lærer liksom...

Skrevet

Ja beklager, det var frekt av meg. Burde jo tenkt meg om....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...