kattepus Skrevet 6. september 2007 #1 Skrevet 6. september 2007 Jeg har en katt i huset, og har stor angst for toxoplasmose, som jo som kjent katter kan være smittebærere av. Før jeg visste at jeg var gravid, byttet jeg jo i kassen til katten - og jeg får litt angst av å tenke på det nå.....Nå får jeg mannen min til å ta det meste, men han er jo ikke alltid hjemme, så hvis jeg må ta det, gjør jeg det med spade og hansker. Jeg ringte legen og fortalte at jeg gjerne ville teste om jeg er immun mot toxoplasmose, men der sa de bare at sånne tester tar vi på første kontrollen, som først er om et par uker....Jeg har hatt katter i lange perioder før, men jeg er likevel veldig bekymret...Noen som har noen gode råd? Hva gjør dere andre som er gravid og har katt? '''''''''''''''''''''angst''''''''''''''''''
OhMyGod!!! Skrevet 6. september 2007 #2 Skrevet 6. september 2007 har vært småbekymret for det jeg og, men så lenge du bruker hansker å passer på når du skifter på kassen skal det gå bra vil jeg tro:) vi kan ikke gå å bekymre oss for det der, er ikke noe vi kan gjøre fra eller til uansett nå. skal ikke til legen før 24.9 jeg, lenge til gitt........
Anonym bruker Skrevet 6. september 2007 #3 Skrevet 6. september 2007 Vi har hatt katt, jeg har reist i India og vært matforgiftet av tarmbakterier mm, og har aldri hatt toxopl. Tror det skal veldig mye til og ekstremt mye uflaks!
3 fantastiske Skrevet 6. september 2007 #4 Skrevet 6. september 2007 Jeg har også katt. har hatt dette nesten hele livet og har byttet på mange kattekasser i mitt liv. Men jeg har ikke hatt toxoplasmose. Nå som jeg er gravid bruker jeg hansker og vasker meg ekstra godt på hendene etterpå. Tenker egentlig at det skal være ekstremt ufalks å få det nå, når jeg ikke har fått det før. Har også hørt det er vanligere i sydligere strøk..
dolly29 Skrevet 6. september 2007 #5 Skrevet 6. september 2007 Forstår godt at du er stresset, men som de andre har skrevet over meg, er det ikke vanlig her "hjemme". Bruk hansker når du skifter og vask hendene godt. Så kan jo mannen skifte på kassen når han er hjemme. Jeg har og hatt katt hele livet, og dratt hjem på en hel haug med andre "dyr" (er veldig dyrekjær)når jeg var liten. Ble testet og den var negativ..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå