Gå til innhold

Hva går utredningen ut på?

Turva med ♥novembergull♥

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle dere, jeg er ikke kommet i den situasjonen at jeg har hatt tre aborter, men "bare" en.. Men alikevel lurer jeg på hva utredningen går ut på? Hva er de mest vanligste årsakene til abort? Hvilke prøver som tas osv. Skal nemlig til gynekologen min i morgen for å sjekke om jeg trenger utskraping og jeg tenkte å være litt forberedt.

Blir takknemlig for svar. Jeg må bare si at dere er sterke alle sammen som har opplevd dette og jeg håper at dere lykkes med spiren etterhvert.

Klem.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så trist å høre at du har mista. Det er en forferdelig opplevelse om man har mista 1 gang eller flere... Husk at du har lov til å sørge, og at det er viktig at du tar deg tid til det! Og det er ikke uvanlig å sørge i perioder over lang tid. Sender deg en link til ei side som hjalp meg masse etter min første SA:

http://www.pregnancyloss.info/

Utredning for habituell abort går mest ut på GU for kbinnen, blodprøver for å sjekke hormon nivåer og antiphosfolipid prøve for å sjekkeopm blodet klumper seg, sædprøve av mannen er lurt samt kromosom prøve av begge. Og så får man som oftest medisiner for åhjelpe åholde på spiren neste gang, som crinone og albyl-e. Men dette er hvis man har mista mere en tre ganger.

Desverre får man ikke noe hjelp etter 1 ufrivillig abort da det desverre er ganske vanlig å oppleve.

Sender deg en stor klem!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...