Gå til innhold

Har jeg gått opp MYE???


susemor666

Anbefalte innlegg

Tenkte på i forhold til andre. Er kun i 8 uke, og på den stunda har jeg gått opp 3 kg!!!!!=((

 

Andre som sliter med det samme, stort vektøkning sååå tidlig i svangerskapet????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 8+4 og har gått opp 1.7kg, men alt kom på i forrige uke da jeg var på ferie... Så jeg vet ikke om det er helt reelt liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg litt bedre nå, da jeg hører andre har det på samme måte......

Jeg ble sååå deppa da jeg gikk på vekta, å etter rask hueregning fant jeg ut at jeg hadde gått opp 3 kg=(( Men jeg syns ikke jeg spiser så mye heller, men det er nok mulig jeg eter mer enn jeg må. Men eter jeg forlite, blir jeg bare uggen, kvalmefølelse og SULTEN......=(( Jeg drikker nesten ikke brus lengere, for det blir for søtt. Syns faktisk vann er best=))

 

Andre som har det på samme måte???

 

Men men vi er vel forskjellige på de orådene også, bra vi ikke er helt like=))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det med klær ja....... Jeg tør ike prøve olabuksene, så jeg har kjøpt meg joggebukser.Å føler meg sååå lekker...IKKE AKKURAT!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er du heldig=))

 

Men jeg lurer på en ting, da man går opp veldig mye tidlig i svangerskapet, bremser det da da man kommer litt lenger i svangerskapet??? Ellers ligger jeg tynt an.... hehehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hi hi... godt spm... og selvfølgelig individuelle forskjeller. Sist la jeg på meg ti kilo de 3 første mnd og endte på 27 totalt. Det stoppet ikke op altså:) Nå er jeg litt forsiktig, det er tungt å bli så tung! Har gått opp et kilo og er 8 uker nå, håper det går bedre denne gang:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært kvalm, men heller veldig ofte sulten. Når jeg var på ferie endte det med at jeg koste meg litt vel ofte, her hjemme derimot går det bra å ta en frukt eller et par knekkebrød. Jeg håper jeg ikke går opp for mye i løpet av denne tiden da jeg har 10kg for mye fra før, og akkurat gått ned 25kg, men vi får se. Håper jeg holder meg godt under de 25 i hvert fall, ville vært nederlag å se et så høyt tall på vekta igjen, selv om det nå blir delvis pga en baby da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også gått opp 2-3 kg. er i uke 8+. Jeg tror grunnen for det er at jeg er så mye kvalm og ligger derfor veeeeldig mye på sofaen. og så fort kvalmen går over, kjenner jeg at jeg er sulten og hiver i meg litt mat før kvalmen kommer susende tilbake igjen. Så for min del tror jeg at jeg har gått opp pga nedsatt aktivitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 12 da og gått opp nesten 5 kg. Legen sa jeg så bra ut og det var normalt og gå opp en del. og syns absolutt ikke jeg hadde gått opp for mye(syns det selv da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste et sted at man ikke burde gå opp særlig mer enn 2 kg de første 4 mnd.

Jeg er 9+0 idag og har vært kvalm og ekstremt stille-liggende innimellom, men har måttet spise jevnt likevel. Men så har jeg hatt kick på frukt og grønnsaker. Jeg har gått ned 2 kg rundt lår og rumpe, mens magen har blitt rundere. Slik var det med datteren min også, bortsett fra at magen da kom mye senere. Totalt gikk jeg opp 15 kg fra laveste vekt, 13 kg fra utgangspunktet, den gang. Mye av den vekten kom på slutten da jeg var høygravid i julen, da la jeg på meg nesten en kilo i uka..:((

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg la på meg to kg de første ukene, men nå når jeg er 12 fullgåtte uker, har jeg gått ned igjen så jeg har lagt på meg bare en kg. Jeg synes ikke 3 kg er mye, men du kan jo prøve å være forsiktig utover i svangerskapet. Jeg har erfaring med å legge på meg mye i svangerskapet og det er fryktelig tungt. Jeg la på meg 27 kg i første svangerskap. Alle sa at det kom til å gå bort som bare det når jeg begynte å amme. Men nei, jeg beholdt det meste i mange år etterpå. Så nå er jeg forsiktig og passer på å spise sunt. Jeg har heldigvis ikke lyst på søtsaker, brus og potetgull. Så da slipper jeg å slite med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11.uke og har gått ned 1,5 kg..... er kjempelykkelig for det - for sist gang gikk jeg ned MYE i starten..... så vi sliter med forskjellig :)

Kan fremdeles ha samme klær som vanlig, bare at jeg må bruke strikk i knappåpningen og får ikke helt igjen glidelåsen....

Gikk opp 13 kg sist svangerskap, så kg kommer nok :)

er nok viktig å få riktig næring i starten, ikke bare "gosh", og orke å få i seg noe vettigt når man spyr mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe koselig å få så mye respons på innlegget=) Å at det faktisk er forskjell på oss hehe =)

 

Jeg la på meg 22-25 kg 1.gang, så jeg er "redd" jeg går opp mye denna gangen å. men den gang drakk jeg mye brus. Men nå blir brus for søtt, så jeg holder meg faktisk til vann...... Syns det er best nå. Også har jeg fått dilla igjen på frukt og grønnsaker, det hadde jeg ikke første gangen.

 

Så det skal bli spennende å se hvordan det ender.. (med oss alle)=)), men vi får alle kose oss med den voksende magen......Lykke til alle sammen=))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er faktisk 81/2 år siden jeg fikk sønn min nå, å sleit veldig med å gå ned igjen de kiloa. hehehe....faktisk nå, like før jeg ble gravid nå, at jeg klarte å komme meg ned på det jeg ville. Så nå er det opp igjen=)), men men, jeg får prøve være forsiktig med hva jeg putter i munn=))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10Kg!!! Det syns jeg var veldig mye så tidlig. Spør av ren nysgjerrighet... Spiser du mer enn normalt,eller er det kroppslig forandring? Hva sier jormor/lege til vektøkningen? Mener å ha hørt at kraftig vektøkning i svangerskapet kan være tegn på svangerskapsforgiftning.. Ikke for å bekymre deg,men tror jeg ville tatt det opp med lege/jormor. Håper det stagnerer ut i svangerskapet slik at du slipper å bli så tung. det gjør heldigvis ofte det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hællæ:)jeg er ca ni uker på vei og har ikke gått opp et gram.men jeg er veldig mye kvalm fra morgen til neste morgen,gah...så det blir nesten bare appelsiner og kiwier på meg om dagen...

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men nå har jeg faktisk blitt kvitt noe av kvalmen min, å kan faktisk begynne å spise det meste igjen, bare ikke altfor søtt. Da kommer kvalmen. Men var på vekta idag, har ikke gått opp mer nå den siste tiden=))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

Det er ikke noen medisinsk årsak til at vi skal legge på oss noe særlig de tre første månedene. Fosteret veier jo bare noen få gram og livmoren kanskje et par hundre gram. Jeg la på meg 23 kg i forrige svangerskap. Det var tungt, men jeg hadde meg selv å takke. Jeg blei "sofa- og spisegravid". Denne gangen er jeg mer bevisst på å ikke sette meg alt for godt tilrette med alt slags digg om kveldene, heller gå en liten tur. Har vært dritkvalm og fikk beskjed om å spise ofte men også lite om gangen. Jeg kjenner at jeg stresser litt med tanke på at jeg ikke er så godt trent som jeg var med førstemann, og av den grunn ikke ønsker å legge på meg så mye som sist. En fødsel er tung om ikke kroppen skal være 1/3 større i tillegg! Er nå i uke 11 og har ikke lagt på meg noe så langt - yooohooo:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Er også i uke 11, og har heller ikke gått opp noe på vekta, men jeg må nok innrømme at jeg ser en kommende mage her ja.. Synes det er dumt å gå gravid på vinter, føler på meg at det bli en flott unnskyldning for å ikke ut og gå en tur... Æsj... La på meg 12 kg med førstemann, men da var jeg knapt 20, og ung og fresh;)

så har noen et par gode motargument til vinterwalk-vegringen min, så kom med dem;)

En annen ting, noen speselle bodylotion eller kremer dere vil annbefale som kanskje forhindrer at jeg får både det ene og det andre? Gjerne en som ikke er så fet at dongeribuksen blir umuli å få på etter påsmøring;)

 

På forhånd takk, og lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...