Gå til innhold

OTH og baby på 5 måneder

Anbefalte innlegg

Nå ser det ut som det snart nærmer seg å bytte ut bagdelen til fordel for sportsdelen - trenger jo etterhvert en varm vognpose som også vil ta plass.

Men lurer litt på hvordan det er å ha en så liten baby i OTH, er jo ikke helt flat og så er det jo det med at den er forovervendt.. Burde jeg kjøpe en annen vogn i en overgangs periode?

Hva gjorde dere?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10303769-oth-og-baby-p%C3%A5-5-m%C3%A5neder/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi begynte med OTH når jenta vår var 7 mnd. Vi kjøpte den da og hadde egentlig tenkt å vente med å bruke den, men jeg måtte jo selvfølgelig ta den på en testtur. Og hun storkoste seg oppi der og sov mye bedre enn i Simoen. Så jeg tror at du må prøve det ut og se om det funker. Noen unger liker ikke å sitte forovervendt når de er så små. Det er som i alt delte meninger om barn skal sitte forovervendt eller ikke men du oppdager fort om barnet liker det eller ikke. Det står vel på vogna at sportsdelen ikke skal brukes på barn under 6 mnd. Men dette avhenger jo selvfølgelig av ungen, hvor sterk h*n er i kroppen og størrelsen.

Latterlig diskusjon det her! Det er vel ikke noe problem å ha barna vendt fra seg i vogna!!! Skulle tro ungene satt i vogna hele tiden?!? De tar ingen skade av å sitte framovervendt? Eller er dere redde for en evnentuell frontkollisjon med ei anna vogn? He-he må le litt av den her diskusjonen...

Annonse

kjenner at du provoserer meg litt med ufølsomheten din ZikkZakk.

det er faktisk slik at små barn er avhengige av å lese omsorgspersonens reaksjoner på omverdenen for å lære hvordan de bør forholde seg til verden, det er ved forbilde og etterligning barn blir voksne. tidlig i livet er det vi som foreldre som gir signaler på om noe er trygt eller farlig. dersom barnet kommer i en situasjon det ikke kjenner eller er usikker på vil det søke blikkontakt med omsorgspersonen for hjelp til å tolke situasjonen.

dette er allment kjent i fagmiljøer og grunnen til at man offentlig går ut og anbefaler barn å sitte vendt mot foreldrene i vogna den første tiden/året.

og nei, de sitter ikke i vogna hele tiden, men når du tar med barnet på nye steder, da sitter det jo gjerne nettopp i vogna.

det handler ikke om kollisjonsfare : ) men om alle de nye inntrykkene barn møter ute på tur.

gjentatte opplevelser av utrygghet vil over tid forme barnet og i verste fall gjøre det mindre følsom ovenfor omgivelsene.

og det er bare i de ekstreme tilfellene at barnet gråter, alle opplevelser setter spor.

jeg ler ikke av de som tar barnets behov på alvor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...