Gå til innhold

Trenger hjelp til guttenavn... Har (nesten) bestemt oss for Oliver, men jeg vil ha dobbel-navn...

Anbefalte innlegg

Har noen forslag her jeg gjerne vil høre deres mening om, og kom gjerne med flere forslag:

Oliver-Alexander

Bjørn-Oliver (Bjørn er oppkalling)

Knut-Oliver (Knut er oppkalling)

Kent-Oliver

Oliver-Andrè

Har egentlig ingen favoritt, så ikke vær redd for å si hva dere vil om navnsammensetningene! Og som sagt; KOM GJERNE MED ANDRE FORSLAG!!

Fortsetter under...

Oliver er et koselig navn, men de kombinasjonene du foreslår er ikke bra spør du meg! Foreslår i stedet:

Oliver Emil (lang i)

Oliver Nicolay

Oliver Andreas

Oliver Elias

Oliver Eliah

Annonse

Oliver er et kjempefint navn!! Men jeg vet ikke om jeg var helt begeistret for de dobbeltnavnene du foreslår. Skal du bruke begge navnene til daglig siden du bruker bindestrek? I så fall tror jeg de fleste navnene blir for tunge å si.

Oliver-Alexander synes jeg er litt vanskelig å si i og med at begge navnene slutter på -er. Blir litt rart.

Bjørn-Oliver og Knut-Oliver er navnekombinasjoner som kræsjer litt synes jeg. Oppkalling er koselig og jeg har stor sans for å bruke tradisjonsrike norske navn, men Knut og Bjørn er navn i en helt annen sjanger enn Oliver og det høres litt rart ut sammen.

Jeg mener ikke å fornærme noen nå, men dobbeltnavn med Kent eller André (apostrofen skal være denne veien) blir lett litt småharry.

Synes Oliver er flott alene, men her er noen forslag.

Jon Oliver

Mads Oliver

Oliver Andreas

Oliver Tobias

Bjørn Oliver og Knut Oliver synes jeg klinger bra begge to, og det er koselig med oppkalling. Men jeg ville ikke hatt bindestrek. Det "tvinger" han til å alltid bruke begge navn. Ettersom Bjørn og Knut kan oppfattes litt trauste og gammeldagse, ville jeg gitt han mulighet til å selv velge om han vil bruke begge eller bare ett av navnene. Og du gir han ikke valg ved å ha bindestrek.

Er kjempe taknemlig for tilbakemeldingene jeg har fått her inne. Fikk litt å tenke på, men vi klarer vel å bestemme oss til slutt.

Og for dere som var bekymret for å fornærme meg; jeg mente det jeg skrev, har egentlgi ingen formening om navnene, annet enn at Oliver er fint, og at jeg helst vil ha dobbelnavn...

Men tusen takk igjen;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...