kvirrevirrevitt Skrevet 6. september 2007 #1 Skrevet 6. september 2007 Har ei på tre 1/2 som sliter m uhell -kun ute i barnehagen.. Vil IKKE ha på bleie. Har også hatt en del uvi, så jeg er jo redd hun skal bli våt og kald over vinteren! Er jo ikke så lett for barnehagepersonal å se om hun blir våt gjennom utedress!! Hva med disse ullbuksene fra nøstebarn? Går de an å få i stor strls? Evt få strikket? Holder de tett (fint å slippe å få utedressen våt hver gang..) Er ikke de tovet, da?? Jeg veit ikke jeg... -ikke akkurat strikke-peiling ( Håper på maaaange gode råd )) ...ikke fra "bedrevitere" som mener hun burde ha på bleier igjen, da..
Gjest Skrevet 8. september 2007 #2 Skrevet 8. september 2007 Ullbuksene blir brukt som sperrelag utanpå tøybleiene. Dei er ikkje tova, men er strikka i ubehandla garn som må tilsettast lanolin (om du ikkje kjøper ferdig lanolingarn). Det er null problem å strikke ullbukser i større storleik. Det er veldig enkelt å strikke (berre rett/vrang) Har ikkje erfaring med å bruke ullbukser utanpå truse for å unngå å bli våt gjennom ved evt uhell desverre (jenta mi er berre 3mnd)
Lumsk Skrevet 9. september 2007 #3 Skrevet 9. september 2007 Som Tosofo sier er det ikke noe problem å strikke ullbuksene større. Men, det bør kanskje være et litt tykkere lag enn bare en tynn truse under buksene for å suge til seg fuktigheten fra et uhell. Slike ullbukser kan du også kjøpe. F.eks. har www.krusedull.net noen som heter HH longies som er ullongs. Disse kan du lanolinisere så holder den på uhell, samt fungerer som en strømpebukse uten bein. Jeg har også en annen ide. Og jeg mener ikke hun burde ha på bleier igjen. Slettes ikke, men hva med en avvenningstruse slik som denne: http://www.mamut.com/controls/shop/shops/4/standardplist.asp?wwwalias=kenguruloftet&gid=71 (håper linken funker). Den ser ut som en truse, men har altså et vanntett lag som gjør at fukten ikke slippes gjennom. Hadde det vært aktuelt?
Lumsk Skrevet 9. september 2007 #4 Skrevet 9. september 2007 Nei, den funket ikke helt. Nå da kanskje: www.mamut.com/controls/shop/shops/4/standardplist.asp?wwwalias=kenguruloftet&gid=71
Lumsk Skrevet 9. september 2007 #5 Skrevet 9. september 2007 Argh, hvorfor takler ikke vindu at jeg legger inn lange linker. Greit, deler den i to jeg. Bare lim inn begge delene i adressefeltet: http://www.mamut.com/controls/shop/shops/4/standardplist.asp? wwwalias=kenguruloftet&gid=71 Beklager alle innleggene:)
kvirrevirrevitt Skrevet 9. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 9. september 2007 Takk for svar! -De HH longies virker midt i blinken!! -Men lanoliseres?? Jeg har lana-care (såpen til amme-innleggene i ull) lanolinsåpe... Er den brukelig til no'?? )
Lumsk Skrevet 9. september 2007 #7 Skrevet 9. september 2007 Vi har også longies som vi bruker som bleiebukse til 1-åringen vår. De er geniale. Lanolinisering er ikke vanskelig. Mulig du trenger et par kurer første gang slik at ullfibrene skal trekke til seg nok til at urinen reagerer med lanolinet og det istedet dannes såpe. Du trenger ull-kur. Ikke helt det samme som lanolinsåpen, selv om du kan vaske buksen med den såpen. Krusedull selger også ullkur. Det er en enkel prosedyre. Man legger buksen i vann med kur, gjerne over natten, skyller og tørker. Dosering står på flasken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå