Gå til innhold

For tidlig fødsel - planlagt keisersnitt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Synes det der er så rart, for de utfører jo akutte KS hele tiden. Hvorfor kan de ikke gjøre også det i slike tilfelle da? Det er jo en grunn til at man har fått innvilget et planlagt KS, og den grunnen gjelder jo selv om fødselen starter av seg selv!

Hmmm...ikke enig med deg om at hvis fødselen har kommet for langt,så kan de ikke utføre KS...hvor har du hørt det egentlig? Jeg måtte få hastesnitt sist,og da lå hun langt nedi bekkenet,hun hadde tilogmed en kul oppå hodet grunnet at hun lå og stanget i åpninga...syns det er litt idiotisk å skrive slikt som du gjør,du skremmer jo folk med dette! For det stemmer jo ikke.

kommer man inn med rier får man en sprøyte for å stoppe de,noe som får livmoren til å slappe av,husker ikke hva det heter.Såå tar de keisersnitt.Det har jeg fått beskjed om av jordmor på sykehuset.

Annonse

• 2 uker senere...

Mulig det finnes forskjellig praksis på dette, men her tar de ks uansett om fødselen har startet ja. Jeg hadde hastesnitt første gang, var kommet helt til pressingen, men gutten kom ikke ut. Fikk riedempende, satt spinal og 5 minutter etter var gutten ute..

De kan stoppe fødsel, og gjør det hvis du har fått innvilget ks.

Jeg har fått: Planlagt ks i papirene mine/helsekortet. Legen sa at jeg får ks uansett da. Tror det er vansli praksis. Det kan antagelig være unntal for de som ikke har medisinske grunner for et ks, men har fått det pga angst. Skjønt det er heller ikke riktig. Da blir vel kanskje angsten større?

Jeg skulle ha planlagt ks 20.juli på Bærum sykehus (termin 31.juli), men lillegutt hadde dårlig tid... Vannet gikk 12.juli, og dermed ble det ks 8 dager før den planlagt dagen. Alt gikk veldig bra:-) jordmoren som tok meg i mot tilkalte et operasjonsteam og Johannes var ute nesten 2 timer etter at jeg stod i døren på føden. Ble en veldig fin opplevelse, ingen følelse av stress eller hasteks:-) Gled deg, og lykke til!!!

Da tror jeg at du får få han overlegen til å ta en nøyere titt i papirene sine,for det her syns jeg høres litt drøyt ut. Tror det skal veldig mye til for at de ikke setter igang et KS når en fødende kommer og fødselen allerede er igang. Så jeg mener fortsatt at dette bare er tull,anonym...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...