Gå til innhold

Ååååååå, jeg frykter, tror og nesten vet at jeg har valgt feil utdannelse - og jeg er nesten ferdig med den... Uææææh!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er snart ferdig med fysioterapiutdannelse, sitter og nileser nå, og det er en god del som ALDRI fester seg.... - Og det er viktige ting, slik som muskelfester og nerveforsyning til muskler. Hadde jeg visst at det var så vanskelig skulle jeg aldri valgt å studere fysioterapi... Har klart alle eksamener hittil, med bestått, der det gis eller gode eller middels karakterer der karakterer gis. Men, jeg kan aldri i verden forestille meg at jeg skal klare å bestå siste eksamen, som er en praktisk og muntlig eksamen over to dager, der man kan få spørsmål fra hele pensum fra hele utdanningen. Har hatt noen permisjoner fordi jeg har fått barn, så jeg har nok glemt mye, men føler virkelig at dette kommer jeg ikke til å klare... Uæææh! Er så utrolig ekkel følelse, har alltid vært kjempeflink på skolen, og studerte på universitet før jeg begynte på fysioterapi, også der med gode karakterer, men akkurat studiet jeg er nesten ferdig med, føler jeg at jeg ikke kommer til å klare! Angrer så vanvittig på at jeg begynte - og at jeg fortsatte med det... Det er spennende, er vel derfor jeg fortsatte, og jeg har veldig lyst på en jobb der jeg slipper å sitte rolig, men angrer så vanvittig på at jeg ikke ble noe der jeg slapp å slite livet av meg - og så (hvis jeg klarer å stå) blir "belønnet" med dårlig lønn i tillegg... Burde selvsagt blitt lærer eller noe i den retningen isteden, er mye flinkere til teorifag og forklare ting, og det synes jeg dessuten er kjempegøy. Fatter ikke hvordan jeg kunne ta så feil og gjøre noe så dumt som å fullføre... Åååå, hva gjør jeg? Har tatt studielån i 4 1/2 år alt, så er vel ikke så aktuelt å begynne på noen ny utdanning heller, da får jeg jo skyhøyt lån.... Er visst vanskelig å få jobb som fysioterapeut også. Huff, er så lei meg!

Skrevet

går det ikke ann å videre utdanne seg til noe mer? tror nok forresten at eksamen kommer til å gå strålende når du skriver du er skoleflink og interessert i fagene :)

masse lykke til! skulle ønske jeg snart fant min vei jeg, er 30 og helt rådvill!

Skrevet

Uff da, dette hørtes ikke veldig gøy ut. Håper du virkelig klarer eksamen din og blir fysioterapuet, så synes jeg du skal prøve deg litt som det. Ikke tenk på lønn og slik med det samme, men prøv å finne den gode følelsen av å jobbe med det du er utdannet til... Så kan du ta litt pedagogikk så kanskje det til sammen senere gir deg muligheten til å jobbe som lærer. Kanskje på fysioterapistudiet, idrettslinje eller liknende. Kan lite om fletet men tror det finnes muligheter for alle bare man leter litt. X alt jeg har for eksamen din og at du klarer finne noe du trives med, uten å måtte gå på en ny utdanning og kaste vekk masse penger. Lykke til.

Skrevet

Tror det er vanlig å få litt panikk innimellom. Du har ikke ei kollokviegruppe der dere kan samarbeide og få litt hjelp fra hverandre? Og du; jeg tar min 2.bachelorgrad nå, etter først å ha tatt lærerutdanning. Det er ganske slitsomt, og ikke særlig lukrativt å være lærer heller!

Skrevet

Typisk eksamensnerver. Går over. Da er du nok mer positiv til jobben også. Er noe helt annet å jobbe da

Skrevet

Man må jobbe to år for å kunne ta videreutdanning, så da må jeg jo jobbe først i hvert fall... Men, får jo ikke jobbet hvis jeg ikke består... Hjelp!

Skrevet

Skulle gjerne hatt en kollokviegruppe, men jeg kjenner ingen på mitt nye kull, har hatt to fødselspermisjoner, så dette blir det tredje kullet jeg går inn i - og jeg gruer meg skikkelig til å møte de unge, "nye" som sikkert husker alt... Nei, da skjønner at det ikke er så lukrativt å være lærer heller, men tror på en måte evnene mine ligger mer i den retningen - har alltid hatt lett for de tradisjonelle skolefagene - og kost meg med dem - mens jeg nå sliter livet av meg uten å huske noe som helst...

Skrevet

Ja, håper virkelig at det er eksamensnerver, og ikke at jeg virkelig har valgt feil, men tror dessverre ikke det. Har mer eller mindre følt at jeg har valgt feil gjennom hele permisjonstiden min med minstebarnet... Men må jo prøve å gjøre meg ferdig -- om ikke annet for å bevise for foreldrene mine at jeg klarer det...

Skrevet

Det der er panikk, ikke sik du virkelig har det/kommer til å ha det! Slapp av! Ikke la noe så teit som fullstendig noia (som gjerne kommer i forbindelse med studievalg eller snart fullført studie) ødelegge alt for deg. Finn en måte å slappe av på og kom deg gjennom siste eksamen før du får skrike-angstanfall, det hjelper ikke nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...