Gå til innhold

3 eller 4 hjul på vognen? noen som har noen formening...

Anbefalte innlegg

hei, var en tur å så på vogner igår, litt tili kanskje men greit å forberede seg litt. hva tenker dere tre eller fire hjul?? tre hjul: lettere i vekt og lettere å manuvrere (hmm kanskje en skriveleif her:)) fire hjul: mer stabil og men igjen lettere å trille på snø (bor jo tross alt i norge).

skulle gjerne hørt litt fra dere, også tips om merker osv, er vår første å har dermed aldri sett på eller brukt vogn før.

Fortsetter under...

Har ikke hatt vogn selv før, men har lest og funnet ut masse på nettet, og jeg har iallefall kommet til at en bra trehjuling er det beste for meg. Jeg skal kjøpe TFK Joggster Twist eller OTH Urban Jungle. Lette, stabile vogner begge to, med mulighet for å koble på barnesete, og med ganske store bager for vinterbebisene. De venninnene mine som er av den sporty typen, sånn som meg, har alle trehjulinger. Noen av dem har hatt firehjulinger først, og byttet ut, fordi trehjulingene er mye lettere og bedre når man skal bruke den skikkelig på tur. Eneste jeg har hørt folk ikke er fornøyd med, er Quinny, fordi denne er ustabil, og fort velter. Håper du finner ut av det. Sjekk evt ut barnevognguiden.no

jeg mener simo er en bra vogn og 4 hjul for da velter den ikke. men hørt at de med 3 hjul velter lett.

jeg har brukt simo til mine fra før og kommer nok til og kjøpe noe i den duren nå og bare jeg må ha tvillingvogn/søskenvogn fikk nemlig en gutt i mars i år..

Tre hjul! Absolutt!! Mye enklere i butikker og på trange fortau. Vi valgte Easywalker til første mann og er såååå fornøyde. Den veier veldig lite, bra for deg som har dårlig rygg og løfter mye ut og inn ur bil. Superenkel å brette sammen, tar liten plass og stødige lufthjul med fjæring som passer både city og skog. Snø er ikke noe problem. Dessuten koster den ikke så mye. www.easywalker.nl Nei jeg selger ikke vognen, jeg er bare dritfornøyd! :D

vi har hatt phil&teds e3 til vår første, er kjempefornøyd med den asså! 3 hjul, men ikke mulig å velte den som vi har opplevd iallefall, veier bare 7 kilo, får plass bak førersetet, helt utrolig! :) er så lett at vi ikke har tenkt tanken på å kjøpe trille i sommer, men til neste år skal vi nok det, når minsten skal ligge i e3!

anbefaler phil&teds på det sterkeste!!:)

Annonse

Det er så vanskelig å velg vogn og alle har sin egen mening. Ta dere flere turer på butikkene og prøv forsjellige vogner for å se om dere vil ha 3 eller 4hjuls. Tenk litt på hvor dere går flest på turer? Byen, shopping, skog, masse ut, hva slags bil har dere eller tar dere mest buss, osv. Først bestem deg om du vil ha 3 eller 4hjuls så er det mye lettere å velge.

Pass på at NÅR du finner ei vogn du forelsker deg i, IKKE kjøp den med en gang. Kom heller hjem og les litt om den på nettet. Jeg var helt forelsket i Brio Happy vogna og syntes den var så søt. Glad jeg ikke kjøpte den fordi den har vist hadd masse problemer og ble kåret verst på test. Etter det så forelsket jeg meg i TFK Twist. Kom hjem å lest masse om den og var klar til å kjøpe den når jeg fikk vit fra BIM siden at jeg kunne spare masse ved å bestille over nettet i stedet for å kjøpe den som jeg trudd var billig fordi de hadde salg!

Lykke til! Det er ikke lett.... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...