Gå til innhold

Til dere som bruker ammeskjold...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange har dere? jeg har to par (altså 4 stk).

Men gutten min vil ha mat veldig ofte og da må jeg alltid ha alle med meg når jeg skal ut en tur på besøk.

Koker dere de etter hver gang,eller er det nok å skylle de og tørke godt?

"bruker" de opp med en gang syns jeg...

Hvis dere skjønner hva jeg skal frem til....??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde 4 par, og kokte de etter en gangs bruk... syntes det var ganske stress med hele ammeskjoldet, men heldigvis etter 3 og en halv uke begynte han å ta skikkelig tak uten skjoldet. Mye mindre stress!

Skrevet

jeg syns også det er ganske stress,men han får ikkje skikkelig tak i puppen ellers,og så virker det som han får ut for mye hvis han får tak....

Håper det går over når han får litt større munn... Han er 5 uker nå.

hvordan fikk du vendt han av med skjold?

Skrevet

Jeg har også 4 stk, men de har en egen evne til å gjemme seg bort...

Må innrømme at jeg som oftest bare skyller dem godt i varmt vann. De har jo ikke masse krinkelikroker der det kan samle seg bakterier slik som i tåteflasker, pumper osv.

Men passer på å koke alle godt med jevne mellomrom, og særlig hvis de har ligget litt.

Skrevet

Jeg startet med å prøve uten et par ganger om dagen...da prøvde jeg helt til han fikk til å suge uten, men måtte gi opp en hel del ganger pga han ble mer og mer stresset. Vi fikk dette til bedre og bedre, og nå etter en ukes avvenning ca går det helt fint uten. Men det har ligget mye arbeid bak! Ellers fikk jeg et tips på sykehuset: klipp et hull i tuppen på de, og ca. annenhver dag klipper du hullet gradvis større. I starten kuttet du bare mellom hullene i tuppen. På denne måten skal han bli "lurt" til å ta tak i brystvorten. Lykke til! =)

Skrevet

Vi brukte ammeskjold på sykehuset. Der skylte vi de godt etter bruk, og kokte de 1 gang i døgnet....

Skrevet

Hei

Jeg har 6 stk.

1 av de ligger klar i stelleveska hvis jeg må amme ute på tur.

Ellers prøver jeg å koke de så ofte som mulig. I alle fall etter noen gangers bruk.

Men min helsesøster sa det ikke var nødvendig. Det holdt å skylle de godt etter bruk, og koke de 'av og til' (vet ikke definisjonen på 'av og til').

En annen ting, Blir det mye søl for dere når dere bruker skjold under amming?

Det blir det hos oss!

Når jenta mi skal ha pause, så renner det melk ut i skjoldene. Og selvfølgelig vifter jenta mi med armene sine akkurat da og skjoldene detter av, melka flyter osv.

jeg har mye melk i tillegg, så jeg må sitte med papir og kluter til den store gullmedaljen under amming... :)

Skrevet

Om det blir mye søl???

JEPP!!! Akkurat samme som hos deg,skjoldet er fullt når han tar pause,og så renner det ut,og han vifter med armene,akkurat der skjolet er...

Vi har et høyt forbruk av kluter...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...