Gå til innhold

I hvilken uke er det slutt med innvendig ultralyd?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Javel ja.. Regner med det blir ultralyd på meg i den tida, pga. at jeg er 38 år når babyen fødes. Jeg hater innvendig ultralyd, særlig når de blir tatt av kalde overlegne leger! Den siste gangen jeg måtte gjennom det, var da jeg aborterte i uke 7. Det var en ung fjott av en turnuslege som undersøkte meg. Usikker og uprofesjonell! Er jeg ufin nå? Skylder på alle hormonene jeg!

Hei,

Syntes ikke du er ufin i det hele tatt. Noen ganger kan man mistenkte mange leger i å mangle en del antenner. Jeg blir også 38 år før termin med min første. Vi har ikke bestemt oss ennå om vi ønsker fosterdiagnostikk, men blir det aktuelt, tror jeg nesten at jeg vil gjøre det på privat klinikk. Det koster kanskje litt, men syntes det er verdt det å komme til et sted man føler man blir tatt vare på. Har god erfaring med Volvat i Oslo.

Alle er vi nye en gang, men det betyr ikke at vi kan reagere når vi blir møtt med kulde og overlegenhet. Det gjelder alle yrker. Synes ikke dette var ufint. Så lenge det er snakk om en personlig erfaring.

Jeg håper på utvendig ultralyd i uke 12. Jeg har gjennomgått medikamenter for å bli gravid og må sjekke om det er en eller to der inni. Jeg synes det er nokså ubehagelig med innvendig ultralyd, selv om jeg var hos en erfaren gynekolog, og som var en privat klinikk.

Annonse

Det er jo en temmmelig personlig sak med en innvendig ultralyd, så det er vel ikke så rart at du ikke liker det,- særlig ikke hvis du har hatt en sa og er i psykisk ulage i utgangspunktet og legen ikke viser noe medmenneskelighet...

Skal selv på en innvendig ul på mandag, og jeg gru-gleder meg:-)

Bare for å sjekke at alt er ok derinne siden jeg har hatt to sene ma'er....

Til anonym. Har møtt mange overlegne og kalde leger jeg, spesielt gjennom jobben min i helsesektoren. Nå skal jeg ikke dra alle over en kam, for det finnes mange fantastisk flinke leger der ute. Men saken er at det finnes en del som rett og slett ikke skulle vært leger!

Var på ul igår, og der var en liten spire full av liv *smile-fra-øre-til-øre*

Først tok jordmor innvendig ul på meg, men på måten fosteret lå så var det veldig vanskelig å få tatt mål for å bestemme hvor mange uker jeg er på vei....

Så prøvde hun en utvendig ul, og da så vi lille spiren kjempegodt, og hun fant ut utfra størrelsen at jeg nå er 10+4, men venter til den ordinære ul før vi flytter på terminen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...