Gå til innhold

Gule stafylokokker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha lest litt her om gule stafylokokker lurer jeg på om det er det jeg kan ha. Har ammet i fem uker og er fremdeles litt sår. Har et bittelitte sår på den ene brystvorta som ikke gror. Det har vært veldig vondt, men har blitt bedre og bedre. Det stikker i brystvorta lenge etter at jeg er ferdig å amme.

Da jeg amma eldstejenta mi hadde jeg også et sår som ikke grodde, og måtte få antibiotika. Da ble det ikke tatt prøve, men legen mente at det enten kunne være stafylokokker eller streptokokker. Skal jeg ta med melkeprøve til legen eller tar de prøve rett fra puppen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du gir prøve rett i et reagensrør på legekontoret. Få også sjekket om det er sopp du har!

Skrevet

Dette har jeg også. Har startet min andre antibiotikakur så langt for å bli kvitt uhumskhetene. Hadde det også da storebror var liten. Skjønner hvordan du har det. Det er ikke gøy.

Min helsesøster tok prøvene. det hun gjorde var å klemme ut litt melk på en slags q-tips. Hun tok også prøver av selve såret i brystvorten ved å rulle en q-tips i sår-væsken. Dette er enklest å gjøre rett etter amming, for da er såret bløtt. Helsesøsteren min fikk legen på helsestasjsonen til å skrive ut antibiotika for meg. (Diclosil). Min fastlege hadde dårlig kunnskap om emnet og hun ga meg feil informasjon og medisin. det er ikke alle leger som kan mye om amming.

det er viktig å få sjekket dette. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...