Gå til innhold

Hvilken bodylotion bruker dere, er så tørr i huden ......


lilletupp & spira

Anbefalte innlegg

Hei

Har prøvd mange forskjellige, men har alltid vært plaget med tørr hud. Spesielt under svangerskap. Noen som vet om en god fuktighetsgivende lotion som ikke er fet ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker body lotion fra Biotherm. Den med aprikos. Har alltid brukt den og den funker i alle fall på meg. Trekekr raskt inn og gir fukt til huden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke så veldig troen på bodylotion så jeg bruker det aldri. Likevel har jeg nesten aldri tørr hud. Fikk et genialt tips av en italiener en gang og dette funker kanskje for deg også?

 

Ta tran, selolje eller planteolje hver dag (enten flytende eller i kapsler). Jeg tar to kapsler til frokost og to til middag. Og så bruker jeg masse olje i maten jeg lager og varierer mellom olivenolje, rapsolje og andre oljer. Ofte drypper jeg litt over maten før jeg skal spise den i tillegg til at jeg har det i maten også. Da sikrer du at huden får det den trenger innenfra pluss at maten blir kjempegod:)

 

For at det øverste hudlaget ikke skal tørke ut så eksfolierer jeg ca en gang i mnd. Jeg tar et halvt glass vanlig salt og heller litt olivenolje oppi. Så dusjer jeg litt sånn at jeg blir våt over hele kroppen, skrur dusjen av og skrubber meg fra topp til tå (ikke i ansiktet). Så vasker jeg meg bare vanlig og bruker ALDRI såpe med parfyme i.

 

PS! Det siste organet som får olje er huden din, så dersom resten av kroppen din "skriker" etter olje vil det ta noen dager før du merker resultatet. Dette skal visst funke mot rynker også ettersom alle hudlagene får mer elastisitet, ikke bare det ytterste:)

 

PPS! Oljen har økt forbrenningen min noe sinnsykt så jeg slår mange fluer i en smekk her:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette funker for meg òg:) Er bare seks uker på vei, men merket allerede ved IKM at jeg hadde tørrere hud og doblet trandosen og begynte med oljedressing på salaten. Smaker godt, og gjør godt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...