Gå til innhold

HCG-verdier- hjelp!!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er ca 7+3 uker på vei. Ved UL uke 6 så de ikke noe hjerte, og ville derfor at jeg skulle ta blodprøver. Tok blodprøve for en uke siden, Hcg viste da 27000. 3 dager etter viste den 38000. Er det noen som har erfaring med tolkningen? Verdiene ligger vel i normalområdet, men har steget litt lite på de 3 dagene??? Har ikke hatt blødninger, og har fortsatt svangerskaps symptomer. Hadde en MA i juni, så er litt nervøs. Skal på ny UL om en uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg har eigentleg ikkje peiling, men du kan få mine refleksjonar.

 

Vanlege graviditetstestar meinar eg har ei grense på 25000. Kan det vere at du ikkje er så langt på veg som du trur? Forsinka EL?

 

Anar ikkje om dei har stege lite eller mykje på 3 dagar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Se listen over hcg-verdier som ligger her. Ut fra den er verdien din målt i uke 6 kjempefin. Det står også at etter uke 5 er doblingsverdien 2 - 3 døgn. Så, du må se litt på når på døgnet du tok prøvene. Kanskje tok du den første litt sent på dagen, og den andre tidlig? Håper alt er bra med den lille spiren, og lykke til på ny ul!

Vanlige graviditetstester kan foresten gi positivt utslag ved verdier over 25 :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldinger. Jeg trøster meg også med at det sikkert er store variasjoner fra person til person hvor mye verdiene evt stiger. Så lenge puppene er ømme, trøttheten er der og jeg ikke har hatt noen tegn til blødning velger jeg å være positiv. Litt av noen psykiske belastninger vi damer skal gjennom ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! Det er nok som du sier store variasjoner fra person til person. Jeg var 6+3 da jeg målte hcg til 12800 ++ Jeg synes det var bra jeg :-) Jeg har ikke tatt noen kontrollmåling, men føler at symptomene blir sterkere og er fornøyd med det. Glad for bare pittelitt morgenkvalme

*S*

Og til deg som bommet litt på dette med verdier; det var da bare et par tre nuller for mye ;-) Det er forresten også forskjell fra test til test :-)) Når en måler hcg i blodet, er verdier over 3 en indikasjon på graviditet

 

Ha en fin dag og kos dere med magen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...