Anonym bruker Skrevet 6. september 2007 #1 Skrevet 6. september 2007 Har tatt duotest, og resultatet var ca, 1:2100. Fikk jo bskjed om at det var lav risiko, men lurer litt på det likevel... Nakkefolden var 2,1, også innenfor normalen, men legen sa at den var hverken stor eller liten.. Hvor stor var nakkefolden dere andre fikk målt?
purple Skrevet 6. september 2007 #2 Skrevet 6. september 2007 Min nakkefold ble målt til 0.8 og babyen hadde fint neseben + sprikende hender som og var et godt tegn sa legen så videre tester ble ikke gjort. Han sa at nakkefolden hadde en maks grense på 2.5 så du ligger jo innenfor dette området.
Gjest Skrevet 6. september 2007 #3 Skrevet 6. september 2007 Det er viktig å fokusere på den kjempestore sannsynligheten for at alt går veldig bra framfor å gruble over mikroskopiske sjanser for at det ikke gjør det. Vet det ikke alltid er like lett, men jeg ville stolt på legen og prøvd å senke skuldrene og føle glede over at alt ser fint ut.
Litenspire *150711*høygravid Skrevet 6. september 2007 #4 Skrevet 6. september 2007 Resultatene dine er fine, og så lenge legen sier at alt står bra til bør du stole på ham og slå deg til ro med det. Ikke bekymre deg og gruble for mye, 1:2100 gir tross alt veldig liten risiko.
lilleluna7 Skrevet 6. september 2007 #5 Skrevet 6. september 2007 Hos spiren min ble nakkefolden målt til 0,7. Men har ikke tatt blodprøve enda. Har du tatt blodprøve?
Anonym bruker Skrevet 6. september 2007 #6 Skrevet 6. september 2007 Hei. Ja, jeg har tatt blodprøve, og samlet risiko ble da vurdert til 1/2100.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2007 #7 Skrevet 6. september 2007 Hei! Jeg har vært på duotest, og fikk samme resultat som deg. Har slått meg til ro med dette, og som legen sa , var dette et meget bra resultat.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2007 #8 Skrevet 6. september 2007 Jeg synes bare det virker som de fleste får målt nakkefolden til under 2mm, og at det også er det aller beste... Leser også at noen har fått den målt til 2,4mm, og må sjekke videre. Da føler jeg det ikke er så langt fra 2,1. Men jeg får prøve jeg også å slå meg til ro, sammen med blodprøven er det jo en ganske sikker test:-)
Anonym bruker Skrevet 9. september 2007 #9 Skrevet 9. september 2007 ...jeg tror du kan slappe av. Kjenner utrolig godt til den type bekymring, og har jo vært gjennom duotesten selv. Sjansen ift alder for deg var jo ca 1: 138, nå er den redusert til 1: 1200 eller hva du sa, og det er jo kjempebra!!! Mange får jo f eks 1: 300 eller 1: 600, uten at det er noen krise. Jeg føler med deg - men håper du kan slå deg til ro med resultatet, som er veldig bra! Lykke til! Når har du termin forresten? Jeg venter i begynnelsen av mars.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2007 #10 Skrevet 10. september 2007 Hei. Jeg har termin i begynnelsen av februar. jeg ser jo at risikoen samlet er veldig liten, men det jeg synes er litt rart er at det er blodprøven da som egentlig teller mest her, for nakkeprøven som var på 2,1 er visst ikke så bra resultat.. Den er helt på grensen..Men, jeg får prøve å stole på de som sier det er bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå