Gå til innhold

Erfaringer med store småbarnsavdelinger?

Anbefalte innlegg

Datteren vår begynner snart i barnehage, og hun er da 11 mnd.

Det er en stor og ny bhg med 88 plasser. Småbarnsavd. har 14 barn 0-3 år. Det virker så mye.

Noen erfaringer?

Har jo ikke så mye valg egentlig da, så jeg bør vel bare være glad for at vi har fått plass. Ble bare litt bekymret.

Fortsetter under...

Jenta mi på to år ha nå gått ett år på 14-barnsavdeling. Dette fungerer bra for jenta mi. Av og til deler de inn i grupper, noen ganger etter alder og andre ganger etter andre kriterier. På en måte greit med flere barn på samme alder. De som jobber der, er flinke til å se hvert enkelt barn. Det blir jo en del lyd, men under samlinger, mat etc pleier det å være helt stille.

Litj tussen går på tilsvarende opplegg som din datter. Stor barnehage og småbarns avd m 14 unger fra 0-3. Der har de i tillegg hatt utfordringen m at 11 av de 14 aldri har gått i barnehage før, 9 er tospråklinge, pluss en sykemelding av de ansatte rett etter oppstart.

Men det ser ut til å funke bra.

Det er jo til tider kaos med mange i 1 års alderen og det det medfører, men sånn kan det jo være hjemme til tider og.

Føler at litj tussen er godt i varetatt. Vi får rapport hver dag om soving, spising osv. De justerer duppen hans ut i fra hvor trøtt han er og det er godt å se at de ikke følger rutinene slavisk. Når jeg en sjelden gang leverer så strekker han hendene mot barnehage damen ( hehe, ikke tanten, ser så mange reagerer på det). Han gråter riktignok når han skjønner at jeg går, men 10 sekunder senere er det stilt.

Rolig og fint under måltider og samlingsstunder. Så og på månedsplanen at nå skal de på tur med hele gjengen en dag. Så nå når de begynner å bli ferdige med innkjøringa, ungene begynner å bli trygge på de ansatte og de ansatte begynner å kjenne ungene godt så føler jeg at barnehagen er en god plass å være for en liten tass.

Og believe me, jeg var skeptisk!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...