Gå til innhold

Noens om har opplevd å høre: "Ja, du bør jo sette igang med nr. 2 nå som klokka tikker for deg"??

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har opplevd det, og fått kommentaren: ja, du får nok 2 tette....er nok best det for deg....

Hallo?? såååå frekt!!!

Jeg vet jo selv at jeg er 35 år, at jeg blir eldre for hver dag.....hvorfor sier folk sånn? Blir kjempe lei meg...

Fortsetter under...

jeg har ikke opplevd det selv heldigvis

nå fikk jeg mitt første barn når jeg var 38 år og venter nr 2 nå i nov har termin 4 dager før jeg blir 40 så her blir det to tettet ja hehe

kan ikke folk slutte å være frekke og spydige, de må tenke litt er jo ikke alle som finner drømmenmannen når det er i 20 årene da herregud..

Føler med deg...

Jeg har fått en del bemerkninger de siste årene om at det snart er på tide å begynne å få barn, ja. Jeg er 35 år og endelig gravid med min første, men vurderte ofte å svare at de burde tenke på at det kanskje ikke er så lett for alle, man kan ikke bare knipse og så er man gravid... Men sa ikke noe, fordi jeg ønsket ikke alle velmenende råd som da antageligvis ville komme...

Ikke lett, det der. Har prøvd meg med at denne blir nok enebarn, fordi jeg har vært så dårlig, men det blir raskt avfeid; "det sier alle". Jeg sier det ikke fordi jeg ikke vil har flere, men som et forsøk på å avverke det du forteller om.

Folk er tankeløse, rett og slett, tror ikke de sier det for å være slemme. Men mange kunne nok trengt et lite sannhetsord, slik at ordene gikk innom hjernen før de kom ut av munnen...

Noen som har noen gode svar på lur til slike kommentarer?

Mange sier faktisk at det er veldig vanlig for tiden at foreldrene er godt voksne,noen få har sagt at jeg er for gammel til å få flere,men det kjenner jeg best på kroppen selv,mener nå jeg.

HI her...ser jeg var anonym på innlegget mitt, men det er vel bare en glipp...er jo sååå gammel..hehe

Ja, jeg møtte mannen min for halvannet år siden. Var mest sårende da jeg var singel og f.eks 33 år å høre: "skal du ikke snart sette igang, da" Hallo, sette igang??

for det første så trenger mann en mann....men jeg ville jo ikke bare finne en tilfeldig mann for å få barn....

Sånne kommentarer fikk jeg mange av....ville aldri sagt til ei venninne som var singel: Ja, du burde jo sette igang med fødsel....klokka tikker.

Tenk så sårende...henger jo ikke flotte menn på trær heller...

Helt enig med dere .... Først må man ja ha en mann som man syns man kan få barn sammen med. Det sa jeg også til alle som syntes det var på tide. Jeg måtte bli 33 år for å finne "den rette". Og så setter du ikke i gang med å få barn med en gang. Vi fikk første mannen da jeg var 36 år og nå får vi andre mannen og jeg er 40. Helt greit for meg nå å sitte hjemme og passe barnet. Har reist mye og var nok på byen da jeg var uten barn, så savner ikke noe der, nei. Men blir sikkert fortere sliten som en 20 åring. Må ja si jeg har en veldig livlig gutt i tillegg :o)) men koster meg masse og gleder meg veldig til bebien.

Annonse

Hei,

Jeg har opplevt det, flere ganger. Var spesiellt trist da vi ventet så lenge på no 2, med SA inemellom. Jeg var mentalt helt opptatt og gråt da jeg såg alle barnevogner og store mager på byen. Men disse mennesker som sier sånn har vel ikke gått igjennom slike erfaringer selv.

Kan bare beklage, det er lett å si at du skal blåse i det. Men försök.

Klem

Jo takk, kjenner godt igjen den :-) Nå har de mast i åresviss for at vi skulel få unger og nr. 1 var knapp født før de begynte å mase om at vi skulel ha en til snart. Jeg prøver bare å lukke ørene for det, men klart at jeg også kan bli lei meg; spesilet fordi vi faktisk har prøvd lenge og også mistet to i den prosess; det hjelper liksom ikke at folk kommer med stadige hint om at vi snart må få søsken til jenta vår.

...det har jeg opplevd flere ganger. Selv om jeg var 34 da jeg fødte første gangen, har jeg ikke vært klar for ny graviditet og fødsel og baby før nå, fire år etter.

"Du må jo få to tette!" - er den vanligste kommentaren.

Jeg blir stadig sjokkert over hva folk kan få seg til å si. Jeg tenker at dette er det jo så mye snakk om; hva folk ikke bør si til andre i denne sammenhengen. Stadig fler må ha hjelp til å bli gravid, vi lever i et hektisk samfunn, mange føler at jobben krever "alt de har" og mange er single.

Selv venter jeg nå nr 4 og har ikke opplevde dette så mye (annet enn fra en ubetenksom svigermor før jeg ble gravid med nr. 2). Min tidligere svigermor var rett og slett dum, uopplyst, manglet manerer og folkeskikk. Tror det er fler enn vi tror der ute som mangler alminnelige antenner og som ikke evner å få med seg ting i verden utefor deres egen sfære(du trenger ikke akkurat åpne en skjønnlitterær bok for å få med deg at slike ord er vonde å høre; ukeblader, aviser og på internett kan du stadig lese om dette). Men jeg jobber mye med gravide i min jobb som soneterapeut med spesialfelt innen barnløshet, graviditet og fødsel. Jeg hører sjokkerende ting folk må høre og jeg aner ikke hva en skal gjøre for å bli kvitt "ondet". Jeg tror kanskje vi må bli flinke til å si ifra. Kanskje ved å svare: "Noe sånnt ville jeg aldri sagt til deg og jeg synes du mener ting du ikke har noe med."

Noen må jo begynne med å få satt disse menneskene på plass.

Kjenner jeg blir skikkelig irritert..hehe. Tror jeg skal ta meg en tur ut i sola :-) Ha en fin dag, alle sammen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...