Gå til innhold

Andre som føler seg diger???

Anbefalte innlegg

Jeg siter og leser innleggene nedover siden og har bla vært inne på SF målene deres. Jeg er i uke 27 og har bare målt SF en gang. Det var i uke 22,6 dager og da var det på 20. Ser at det er akkurat på streket og helt normalt, men jeg får stadig kommentarer på hvor stor jeg er... og jeg ser det selv også, en diger mage som jeg ikke skjønner at kan bli enda mye større!!! hihi Jeg mener å huske på at jeg under sist svangerskap følte meg så flott og fjong frem til siste måneden da jeg fikk vann i kroppen, men føler ikke det nå altså. Jeg hadde lavt blodtrykk og var svært svimmel de tre første mnd og fikk isjias i uke 14, så jeg har vært mye i ro, så det er nok derfor følelsen av å være diger er tilstede tror jeg. Nå har jeg kjøpt meg en steppemaskin som jeg kan steppe på når jeg har mulighet, dvs tre-fire ganger i uka. Det er tre uker siden jeg fikk tak i den, og jeg kjenner på pusten at den har blitt bedre av å fått trent litt:-) Vel vel, det jeg lurte på var iallefall hvordan dere føler dere?? Eneste fordel er jo at puppene endelig er blitt faste og flotte da;-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10298049-andre-som-f%C3%B8ler-seg-diger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har det motsatt av deg jeg da. Er i uke 27 nå og må stadig fortelle folk (som frisør, hudpleier, tannlege) at jeg er gravid og fullgått seks måneder. Men vi så da ikke noen mage sier de da. Får stadig kommentarer fra svigermor og andre om at du ser ikke gravid ut. Har faktisk lagt på meg 7 kilo, men kiloene er nok ganske jevnt fordelt for magen er ikke kjempestor nei. Det rare er at SF målene mine er ganske høye, ligger øverst i det stiplede feltet. Antar at det har med høyde og kroppsfasong å gjøre, vi bærer vel alle barnet ulikt. Men gleder meg til magen begynner å "strutte" slik at ingen er i tvil om at jeg er gravid:)

Den var jo kjempefin Adriansmor m prinsesse i magen!!! Ikke synes jeg den var så veldig stor heller. Kanskje du får slike kommentarer fordi du virker ganske tynn til vanlig? Jeg vil også ha slik mage, der alt er sammlet midt på forann:)

Ja skjønner godt at du gleder deg til det.:-) Det er vel fåtallet av oss som er kjempeformøyd gitt, tenkte i ungdomstiden at når jeg ble voksen så ble jeg vel mer fornøyd med hvordan jeg så ut...hmm kanskje jeg i en alder av 27 ikke har blitt voksen enda....hihi. Lykke til videre på denne fantastiske ferden:-)

Annonse

Jeg føler meg diger enkelte dager! Har tutmage og en bekjent er veldig flink å bemerke hver gang hun ser meg hvor stor jeg er, samme med en av naboene... Lite hyggelig egentlig.

Og selvfølgelig i feks butikker, "ja, det er vel ikke så lenge igjen...."

Jeg ligger midt på gjennomsnittet på SFmål og akkurat likt på vekta som de to forrige gangene. "problemet" mitt er vel at det legger seg kun på magen...

Og så er det liksom 12 uker igjen...

Syns ikke magen er stor, men begynner å syns at den begynner å bli tung. Hard og i vegen - og har jo enda 15 uker igjen. Magen er stor på sin måte, men var mer oppblåst før så får ikke desse komentaren at eg er så stor mer.

Hadde endelig tid til ei venninne som har termin før meg her om dagen - hu har vist fått mange slike komentarer. Så DIGER du er.... så såg hu meg for første gang på 4-5 uker. Da smilte hu og kunne la være å si at me er like store.... hehe.

Opprinnelig var eg 25kg større enn henne ved svangeskapets start...

hu er lita og tynn, eg er kraftig og litt å ta i....

Det er magen jenter - og inni der er det vann, morkake, og ikke minst en herlig baby. ; )

Åh, jeg forstår så godt hva du mener! Jeg er diiiger! Men var det med de to andre barna mine også. Større med gutten enn med jenta, enda ungene mine var ikke store da de ble født (såvidt 3 kg). Og det mest irritetrende er alle kommentarene. "Ja du er virkelig stor altså!". Hele tiden! Jeg synes ikke folk burde si så mye om størrelsen på magen, jeg. De burde forstå at det kan tas litt ille opp enten den er stor eller liten. Kunne de ikke bare si "så flott mage du har"? SF - målene mine sprenger skalaen: 24 cm i uke 23+4! Dessuten vralter jeg pga. bekkenløsning og er skikkelig anpusten. Puh. :-))

Det er egentlig rart hva folk som vi kjenner og egentlig ikke kjenner tar seg til rette og sier ting om hvordan vi ser ut bare fordi vi er gravide. Det er da ikke slik at vi(de aller felste av oss:-)) går til kjente og bekjente med kommentarer som "oi, så stor du er blitt... har det blitt lite trim i det siste kanskje" eller "ja ja, du har det bra ser jeg...." Kanskje det er slik vi skal begynne å gjøre damer, å gi dem kommentarer tilbake for hver gang vi får kommentar....neida, de aller fleste gangene takler jeg det bra, de føler vel sin rett til å kommentere en vordende mor, men det er jo de gangene du har fått en kommentar for mye og du ikke føler deg særlig flott men bare diger diger diger.... Vi er NYDELIGE alle sammen, tenk hvor fantastisk at vi bærer på neste generasjon...:-)

Signerer her! Føler meg som en elefant! Var stor forrige gang også, så forventet stor mage nå også, men kan ikke helt skjønne hvor dette skal ende. Må vel stagnere snart, vel... Får høre at jeg er stor og utsagn som "sikker på at det bare er en". Ligger over det grønne på SF-skjema... Ja, ja, er vel en sund og frisk lita tulle der inne, da :-)

vel jeg er i begynnelsen av uke 25 nå, og frem til nå så kan en ikke se at jeg er gravid utvendig, har tatt av meg frem til jeg var hos jormor forje uke,da hadde jeg nesten fått på meg alt jeg hadde tatt av meg igjen(ca 4 kg) kunne faktisk ønske at en kunne se det på meg for jeg jobber i en jobb hvor jeg av og til må bære tunge ting for kundene, og føler meg bare dum da om jeg sier jeg er gravid og ikke kan ta de tyngste løftene..og det er noen kunder som bare tror jeg bløffer... så ekke lett det for de blir sure...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...