Gå til innhold

Trapper ned på ammingen, hvor mye væske......?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Junior på 8 mnd spiser ca fire måltider med fast føde om dagen. Det er ikke fulle posjoner til hvert måltid, men nok til at han har kuttet mye ned på ammingen. Jeg vurderer å begynne med nattavvenning også, men har drøyd dette litt for han sliter litt med tenner og har vært litt urolig om natten. Hvor mye væske burde han få i seg i løpet av et døgn? Så lenge han ammer så har jeg jo ikke helt oversikten hvor mye han får i seg der, han tar ikke flaske så jeg prøver å gi han litt vann fra vanlig kopp, og det er også litt fuktighet i grøten etc., men etterhvert som ammingen blir mindre så burde vel inntaket av annen væske øke, men hvor mye?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter litt på denne for deg jeg :-) Lurer også på dette etterhvert :-)

Skrevet

Takk for dytten:)

Dytter litt selv også jeg;0)

Skrevet

Hva slags grøt får han da? Er det med mme så holder det sikkert at du gir ham vann?

Skrevet

Han får 8 mnd grøt (varierer litt mellom merker/typer), men alt blandes ut med vann. Han får grøt til frokost, lunsj og kvelds, frukt til dessert og ca 1/2 middagsglass midt på dagen.

Skrevet

Butikkgrøter som skal blandes med vann (og har en drøss med ingredienser, se på pakka) inneholder allerede mme.

Skrevet

Men hvor mye burde han få i seg i tillegg til det han får via fast føde? Vi prøver å gi han drikke ved hvert måltid, men flasken bare leker han med og vannkoppen synes han er grei til å vakse hendene i:)

Er det nok væske i det han får via fast føde eller trenger han ekstra vann/mme? Det er vanskelig å få i han dette, og burde jeg vente med ytterligere nedtrapping av pupp til han tar flask/kopp?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...