Gå til innhold

Herregud for en opplevelse!!

Anbefalte innlegg

Gikk å ventet på mitt 3.barn.

De to andre fødslene varte 9 og 14 timer så regnet med noe rundt det samme denne gangen.

Grudde meg en del men trøstet meg med at jeg skulle få epidural.

Var nærmest blitt lovet av legen min at jeg absolutt ikke trengte å være redd for å bli nektet eller å få høre beskjeden "det er ikke ledig lege" Ånei.. Det skjedde aldri sa hun!

Så slo meg til ro med det og ventet og ventet.

På dag 9 over termin kjente jeg noen svake murringer i halv elleve tiden på morningen.

Tenkte at det kansje var noe på gang men trodde egentlig ikke det.

Sto opp å valset litt rundt og håpte inni meg! Ville ikke si noe til mannen min itilfelle det ikke var noe.

I to tiden skrev jeg på bim at jeg trodde kansje jeg hadde rier. Men var langt fra sikker. Ventet bare på at de skulle ta seg opp.

Sa til mannen min at jeg hadde mistanke, og ringte føden og spurte om hvor lenge jeg skulle vente. De mente jeg måtte vente til riene var mer regelmessige og var like vonde (ikke som mine, at noen var litt vondere) og at de skulle vare ett min ca.

Da jeg la på tenkte jeg å ta tida. Fikk litt sjokk for de varte jo nøyaktig 55 sec hver gang og var 4-5 min mellom.

Halv tre begynte det å gjøre ganske vondt og jeg tenkte at nå kjører vi. Jeg skal ikke risikere å komme for sent til epidural!! :)

Vi leverte ungene på veien og parkerte på sykehuset kl tre.

På vei opp til føden hadde jeg tre vonde rier og jeg var så flau over at folk på veien så meg. Hehe..

Da vi kom inn på føden måtte vi sitte på gangen en god stund og det var ikke noe gøy for nå begynte riene å bli sterke.

Fikk til slutt ett undersøkelserom og de tok på belte.

Og fikk denne dingsen som vi skal trykke på når vi kjenner bevegelse.

Jeg kjente ikke noe liv i det hele tatt og begynte å bli litt redd.

Ringte på jordmora og forklarte ,og sa også at jeg ville hun skulle sjekke åpning for jeg skulle ha epidural. Hun bare lo og fnøys av meg og sa hun skulle komme tilbake om ti min.

Etter noen min kom en annen jordmor inn og tok av meg belte og fulgte oss inn på en fødestue. Jeg gjentok til henne at jeg ville hun skulle sjekke åpning og det gjorde hun med en gang, endelig ett menneske som hørte på meg!!

Da hun kjente utbrøt hun overasket" Du føder nå du!!!"

Å herregud, jeg fikk helt panikk og hylte nei.. jeg skal ha epidural! Men da sa hun legen var opptatt med operasjon.. Verste beskjeden jeg kunne få!

Like etter sa hun jeg skulle presse og jeg tror jeg var helt i sjokk!

Med førstemann lå jeg i to timer å presset og var sikker på at det skulle skje nå også, så jeg hylte at "nei jeg kommer til å ligge slik i to timer!"

Nei sa hun, jeg lover du har babyen din ute på en eller to rier nå,,

Jeg presset i skrekk nærmest for jeg trodde virkelig ikke på henne.. etter to press var han plutselig ute!! Herregud jeg kunne ikke tro det! Da var klokken syv min over fire.

Så det gikk rett over en time fra vi parkerte til han var ute.

Verden skjønneste gutt var endelig i armene mine!

Noah Leander var 3694 g ,50 cm og 36 cm rundt hodet.

Jeg kommer ikke over hvor fantastisk det er å føde barn.

Vi skal ikke ha flere barn nå og jeg må innrømme at det føles som en sorg,for det er virkelig ett under når ett barn kommer til verden! :)

Lykke til alle sammen som ikke har født enda, dere har virkelig noe å glede dere til!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10297067-herregud-for-en-opplevelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...