Gå til innhold

unskyldninger for ikke å drikke alkohol! trenger tips fort.


2 prinsesser

Anbefalte innlegg

skal på helgetur med noen venner, og da koser vi oss alltid med litt godt å drikke, og er bare 5 uker på vei, og vil ikke si et enda.

Noen som har noen fine unskyldninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

pencilin-kur for f.eks. urinveisinfeksjon, hodepine, ikke helt i form. Har tenkt på d samme, og kom bare på disse (dårlige?) unnskyldningene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drakk alkoholfri vin på en jentekveld. Fikk hele tiden beskjed om at jeg måtte komme i form osv, men jeg unnskyldte meg med at jeg var litt sliten om dagen. Vondt i hodet. Så jeg måtte komme sterkere tilbake neste gang. Men dette er jo vanskelig å gjennomføre om man pleier å åpne en flaske omgangen ved sånne helgeturer da.

 

Urinvegsinnfeksjon er også en tilstand ingen kan skjønne at du ikke har. Så du kan si at du har fått antibiotika og ikke vil drikke når du tar den kuren.

 

Eller du kan droppe hele hytteturen å skylde på at du er dårlig. Men det er jo kjempe kjedelig for deg da. Men da vil de vel ha minst mistanke egentlig...

 

Det var mine råd eller erfaringer:-) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har og tenk på urinveis infeksjon, men kan jo drikke selv om man går på antibiotika, men men, får tenke litt til, kom gjerne med flere forslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du KAN drikke alkohol selv om du går på antibiotika... det er ikke farlig. MEN da funker jo ikke antibiotikaen... litt teit å drikke da synes nå jeg...! Viktigere å bli frisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, legene på jobben min sier det er en myte at alkohol og penicillin ikke går sammen. Det går nemlig utmerket godt sammen sier de. Men det er klart, legene vil jo ikke du er ute å fester og herjer hele natten med en infeksjon i kroppen, så derfor skal man ikke drikke/feste. Når det gjelder andre typer antibiotika, som ikke er penicillin, DA kan det hende at man skal ta det forsiktig med alkoholen for å ikke ødelegge virkningen. Dette er kun hva legene på jobb har sagt, så jeg vet ikke om det er en absolutt sannhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg synest det har vore enklare å late som om eg drikk. Vatn på vodkaflasker er det enklaste. Eplejuice og farris som cider. Munkholm. Alkoholfri vin. Men det blir jo vanskeleg viss de har tradisjon for å dele på drikka. Elles kan du prøve å skulde på at du går på smertestillande som ikkje skal miksast med alkohol. Vond rygg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Det stemmer at man kan drikke alkohol sammen med en del typer antibiotika, men det finnes typer man ikke skal drikke sammen med!

 

En type antibiotika som heter Flagyl har antabus-effekt. Dvs at man blir kjempedårlig hvis man drikker alkohol sammen med den! Antabus-legemidler brukes f.eks. for å hjelpe alkoholikere til å slutte å drikke...

Flagyl brukes f.eks. ved bakteriell vaginose. Mulig den kan brukes ved urinveisinfeksjon også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli syk å hold deg hjemme, det er det tryggeste dersom du ikke vil bli oppdaget så tidlig.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange gode forslag, skal se om jeg finner noe alkohol fri vin tenker jeg, bare jeg som drikker vin,så ingen kommer til å spør om å få heller:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis den vordende far er med kan dere drikke samme øl av bokser, og så bare bytte bokser underveis. Fikk tipset av ei venninnne, og gruet meg egentlig veldig til å stresse med det, men det var faktisk ikke noe stress. Funket faktisk fint for oss en kveld. Fordel om han tåler litt alkohol da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror kanskje jeg stikker innom polet i morgen og kjøper noe alkoholfri vin; og bare bytter flasker:)

Gleder meg noe voldsomt til jeg kan fortelle det til folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...