Gå til innhold

Noen som vet hvordan vikar/tilkallingsvikar lønn er for lærere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når man tar et vikariat, for en lærer som jobber 100%, vil man da bare få betalt de timene man underviser? Eller vil man også få betalt i forhold til den planleggingstiden læreren vanligvis bruker? Man må jo uansett bruke tid på å planlegge sammen med teamet. Dette vikariatet jeg har fått er riktignok bare på 3 uker i første omgang...

Jeg har nettopp blitt ferdig med lærerhøgskolen, eller har rettere sagt hatt en enkel jobb uten ansvar de to siste årene, og har derfor ikke jobbet som lærer før. Lurer derfor på hva som er vanlig lønn for tilkallingsvikarer og vikariat vikarer. Vet dette varierer, men glad for innspill.

Skrevet

Det kommer helt an på hvordan skolen tenker. Jeg har opplevd begge deler.

Men etter fire uker i samme vikariat, har du krav på prosentlønn.

Skrevet

De to første ukene får du timelønn. Første dag i tredje uke for samme navngitte lærer skal du over i fastlønn.

I følge utdanningsforbundet. Så da er det vel ikke opp til skolene å tenke så mye...

Skrevet

Men vet dere hva nivå lønnen ligger på? Bare sånn at jeg får en pekepinn. Vet at de timene jeg tar som tilkallingsvikar ligger på 300 kr/timen, men er usikker på vikartimer. Er forøvrig adjunkt.

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hva du mener? Vikartimer er vel vikartimer?

Skrevet

Mulig jeg er helt på jordet her, men vil man få samme timelønn når man får en telefon klokka halv ni på morgenen (det er krise) som om man jobber i et på forhånd avtalt vikariat? Er som sagt helt ny på dette, og er glad for alle svar.

Bare le av meg, jeg har masser av selvironi ;-)

Skrevet

Det er stor forskjell på å gå inn i ett vikariat og være timelærer(tilkallingsvakt).

Jeg har jobba noe som timelærer på videregående skole. Lønn som ufaglært var 350 kr timen og lønn etter pedeksamen har vært på 560-610 kr timen alt etter som hvor jeg har jobba. Jeg er Faglærer. I timelærerlønna er for- og etterarbeid med regnet og i noen tilfeller feriepenger også

Skrevet

Jeg er i ungdomsskolen, og kan nok ikke regne med lønn på ditt nivå. Greit å vite at ikke feriepenger nødvendigvis er medregnet. Det må jeg sjekke opp. Men det vil da si at jeg i de to første ukene av et vikariat vil gå som timelærer, men senere få en fast lønn?

Skrevet

tror det er mest vanlig ja. men hva de de gjør med de dagene som kommer ekstra er jeg usikker på. Lovverket er ganske vanskelig. Send en mail til utdanningsforbundet, da får du ett helt konkret svar.

Men vet at i vikariater er ikke feriepenger med i timelønna

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...