Gå til innhold

DA ER JEG HJEMME IGJEN FRA LEGEN

Anbefalte innlegg

Da får jeg prøve å forklare det hele på en enkelt måte. Jeg forklarte henne situasjonene min med abortene, blodprøveverdiene osv... Hun var var villig til å behandle meg med medisiner LITT tidligere enn fastlegen min, men ikke så tidlig som man egentlig burde, for hun må forholde sge til de nordiske rettningslinjene. Hun sa at slik som verdien min var da jeg ble gravid første gang etter at jeg fikk jenta mi, hadde hun ikke nølt med å behandle meg, for slik skulle man ikke gå dersom man prøvde å bli gravid eller var gravid. derimot fastlegen min sa det jo ikke til meg en gang, jeg fant ut av det selv(å det er ikke første gang). jeg fortalte henne om de to prøvene jeg hadde tatt hos fastlegen min, hun sa at dette var langt i fra nokm dersom man skulle finne ut om noen hadde stoffskifte problem. Så hun slengte likegrett på EN HEL HAU andre stoffskifte prøver også, lurer på om det var rundt 8 stk.

Så nevnte jeg at jeg også hadde hatt problem med FSH og østradiol, noe som gjorde det vanskelig for meg å bli gravid, de hadde aldri vert normale. Da fant hun ut at hun tok prøve av disse og MANGE andre hormoner (progesteron, LH osv.......), det var vel sikkert rundt 8 der også, hvis ikke mer. I tilleg så har hun tatt blodprosenten min, jeg blør jo så lenge og mye hver gang jeg har mensen, i tillegg blødde jeg 6 uker etter fødselen, 3 uker etter første abort og 2 uker etter andre.

Hun skulle sende meg brev når svarene kom, men det kan ta alt i fra 2-3 uker, så jeg må smøre meg med tolmodighet. Dersom jeg ligger å vipper på mellom normalt og unormaltstoffskifte på disse, så skal jegf kanskje få behandling. Nå håper jeg nesten at jeg gjør det, kjedelig hvis akkurat disse er bra berre denne gangen.

jaj, det ble lang dette, men hun tok meg vertfall på alvor. Hun forstod godt at jeg var sliten, spesielt siden jeg også hadde truende abort med jenta mi og at vi har slitt sånn for å få henne. Hun skulle vertfall se hva hun kunne gjøre, og så skulle hun diskutere verdiene med en gynekolog.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10295468-da-er-jeg-hjemme-igjen-fra-legen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er jo kjempe bra at hu tok deg alvorlig og tok masse tester. Er ikke noe stas å bli avfeid av en person du regner med skal ta deg alvorlig. Har vært borti det og jeg bytta lege.

Du får ha masse lykke til, og håper på positive svar på testene=)

Annonse

Hun er vertfall mye bedre enn fastlegen min, det eneste jeg ikke likte var at hun ville ikke behandle meg dersom TSH var rundt 2, men det virket vertfall som hun ville følge meg opp dersom jeg blir gravid, hun vil passe på at jeg ikke ligger å vipper mellom for lavt eller passelig stoffskifte, for det skulle jeg ikke dersom jeg var gravid.

Så nå håper jeg ja at jenta mi får bli storesøster

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...