Gå til innhold

Noen her som har blitt konisert flere ganger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble konisert i mars, og nå skal jeg inn igjen og ta nye celleprøver for å se om de fikk vekk alt forrige gang. Vil helst slippe å gjøre det en gang til...

Skrevet

Siden du ikke har blitt kontrolert igjen før nå er vel sjansen liten. De tar prøver etter operasjonen, og har du frie reseksjonsrender (ikke celleforandring i det som er igjen) er ikke sjansen stor for at du må ta operasjon igjen. De vurderer jo hvor ofte du må inn til kontroll etter hva de finner. Det tas biopsi av operasjonsområdet mens du fortsatt er i narkose.

Jeg har konisert pga kreftceller og har gått til kontroll hver 3. mnd i 1 år. Ett år etter fikk jeg beskjed om lett til moderat celleforandring, men ikke tegn til kreftceller denne gangen da. Skal ta nye prøver på fredag. Håper jeg slipper en gang til jeg også. Det er visst skjelden at en må konisere 2 ganger iflg kreftforeningen.

Jeg har avtalt med fastlegen og gyn om at oppdages det stor celleforandring igjen eller kreftceller så skal livmoren fjernes helt. Men det har litt med blødninger og mensvondt å gjøre også.

Jeg fikk dessuten beskjed etter siste operasjon at "de burde fjernet alt, men hadde ikke tid"... Så derfor ble jeg ikke så veldig overrasket over at jeg fikk celleforandringer igjen nå.

Skrevet

Til -:¦:-Nita@ & firkløveret-:¦:-

Hvordan kan de si "de burde fjernet alt, men hadde ikke tid"...

Er det mulig!

Vel ønsker dere begge lykke til!

Klem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...