ツWonderfull Skrevet 5. september 2007 #1 Skrevet 5. september 2007 og vet noenhva den skal ligge på ca når man børfå medisin?
NoDoubt Skrevet 5. september 2007 #2 Skrevet 5. september 2007 Den skal være under 10. Er den rundt 50 så kan det bli aktuelt med medisin.
Guttemamma til tusen :) Skrevet 5. september 2007 #3 Skrevet 5. september 2007 den skal ligge under 10 heter det! det er individuelt hvor høy crp`en er om du trenger medisin! jeg fikk antibiotika på rundt 40, mens sønnen min var oppe i 150, men han trengte ikke noe! Allmenn tilstanden hans var såpass god, og han var på bedringens vei, mens jeg var helt "kake" på min lille crp:o) er jo også forskjellig hvor høy crp`en er etter hvor innfeksjonen sitter! En virus innfeksjon gir høy crp..men trenger ikke nødvendig vis antibiotika,mens en erinveisinnfekksjon kan gi liten crp,men må behandles! hva er det som "feiler" deg da?? )
*Lykkelita*2barnsmor Skrevet 5. september 2007 #4 Skrevet 5. september 2007 For meg er jeg frisk når den er under 15 Over 20 begynner man å følge litt ekstra med, siden den kan stige ganske fort
Guttemamma til tusen :) Skrevet 5. september 2007 #5 Skrevet 5. september 2007 urinveisinnfeksjon skulle det stå)
*Lykkelita*2barnsmor Skrevet 5. september 2007 #7 Skrevet 5. september 2007 Eh... er det ikke bakterier som slår ut på crp? Det har jeg alltid trodd.... at virus ikke ga noe særlig utslag på crp. sånn er det i alle fall når jeg er syk...
Guttemamma til tusen :) Skrevet 5. september 2007 #8 Skrevet 5. september 2007 hmmmm.. trodde bakterier var under 60, og virus over?? min gutt hadde ihvertfall en virusinnfeksjon i fjord høst og ble sendt til sykehuset. vi lå på isolat, og crpèn var over 150 da vi kom inn )var 120 dagen etter, så han slapp antibiotika! vi fikk ihvertfall beskjed om at han hadde en virusinnfeksjon som flere barn lå inne med samtidig som oss! Det klassiske med dette viruset var høy crp, høy feber i 3-4 dager og nedsatt allmenntilstand!
2barns mor Skrevet 5. september 2007 #9 Skrevet 5. september 2007 Under 8 skal den ligge ifølge nymotens crp-apparat. Høy crp indikerer en infeksjon - bakteriell eller virusinfeksjon. En kan faktisk få virusinfeksjon som skal behandles med antibiotika, for i utgangspunktet så er det jo kun bakterier som skal behandles. Men altså infeksjon.......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå