Anonym bruker Skrevet 5. september 2007 #1 Skrevet 5. september 2007 tja, hva sier dere som jobber i bhg og ser bruken av alle??
Gjest Skrevet 5. september 2007 #2 Skrevet 5. september 2007 Min favoritt er reima tec sin. Vet at den er dyr, men har selv valgt denne til min gutt. Hvis det er barn på 0-3 er jeg av den oppfattning at de er er absolutt de beste for de minste å bevege seg i. Varme og gode også. reflex har jeg ikke vært så mye borti. Troll er også en ganske dyr dress, men har opplevd at de ikke holder barna særlig varme i lengden. Men luene deres r fine Hilsen ped.leder småbarn
Anonym bruker Skrevet 6. september 2007 #3 Skrevet 6. september 2007 Troll har et 100% merinoull for inni seg, og det holder så absolutt varmen! Det gjelder å ha ull innerst til ytterst. Mye bedre med en dress med ull for enn en reima dress med med polyester for synes nå jeg. Spurte personalet i barnehagen til barna mine hvilken dress jeg skulle kjøpe. Det jobber 20 stk. der, og viss pris ikke var viktig sa de Troll alle sammen. Så nå har jeg kjøpt Troll for tredje året på rad. Ullforet kan jeg ta ut, og nå bruekr gutten dressen som høstdress. Ar jeg i ullfoert blir det vinterdress, og ut igjen foret-vårdress. GENIALT :-) Personalet sa at Reima var Ok for barn under 3 år som ikke så sliter så mye på derssene. Men at alle over 3 år brde ha slitesterke dresser, slik som Troll. Troll ble best i test 2006. "suverent dyrest, og suverent best! Lykke til :-)
Anonym bruker Skrevet 6. september 2007 #4 Skrevet 6. september 2007 Jeg syns reima tec er best, veldig fornøy med min etter anbefalg av samtlige barnehage ansatte i bhg til lillemann. Troll var en av de som kom dårligst ut da tv 2 hjelper deg testet dresser.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2007 #5 Skrevet 6. september 2007 TV2 kjøpt og betalt. Reima tec kom dårlig ut i FORBRUKERRÅDET sin test, der TROLL vant, så det så.....! :-) I barnehagen sier de at Reima er bra for små barn under 3 år, etter det er ikke reima tec slitesterk nok, da må det kjøpes feks. Troll. Vi er kjemperfornøyd!!!!! Heia Troll :-)
Anonym bruker Skrevet 10. september 2007 #6 Skrevet 10. september 2007 har hatt leketøy sin og vvært kjempefornøyd. Har spandert på den litt impregnering nå og da etter dagmammas ønske vfor da trengte de ikke bruke regntøy så ofte. Har kjøpt hh nå og er spent...
Sanna5*m gutt og jente* Skrevet 13. september 2007 #7 Skrevet 13. september 2007 Reima tec er super varm og meget enkel å kle av og på. Synes den er helt super, spesielt til de minste. Troll er også vanntett og varm og god, veldig bevegelig. Men den er litt mer klønete å kle av og på. Det er fint at den kan brukes hele året. HH (den med løst for) er fin, men klumpete og verre å bevege seg i. Må ha litt mer klær under også. HH sin tec dress er ikke veldig varm snes jeg, men den er vanntett. Reflex blir fort lite vanntett og derfor ikke så god. Men alle disse er helt ok dresser mener jeg, men i barnehagen blir vi ikke glade for å se de hersens Boco dressene fra Bogerud, for de er så trange i ermene og nederst på beina- et mareritt å kle på!!!
enogtoogtreogfire Skrevet 16. september 2007 #8 Skrevet 16. september 2007 Hei ! Ser at det hele tiden diskuteres hva dresser som er bra og vi har nok forskjellige erfaringer og meninger om det. Jeg har hatt både troll og Reimatec til datteren min, men har ikke vært særlig fornøyd med noen av dem. Har en aktiv jente som har slitt hull i begge to, særlig rumpe og knær har vært utsatt. Hadde ikke forventet dette av så dyre dresser. Til eldste mann og nå i år har jeg kjøpt Skogstad sin dress til minste jenta. Er kjempe fornøyd med den. Har boble dress som en kan ta ut og lage den om til vår dress. Har også ekstra slitesterkt felt på rumpe og knær. Nå på barnas dager fikk jeg dressen for 599,- som jeg synes er en ok pris. Har i tillegg kjøpt en ulldress på ekstra kalde dager, reflex sin til 399,- til å ha inni. I barnehagen mente de imidlertid at dette ikke var nødvendig. Ser at Skogstad sin som regel ikke blir tatt med i diskusjonene og tenkte det var verdt og nevne. Ikke alltid slik at de dyre er best.
Mamma til 2 jenter..... Skrevet 17. september 2007 #9 Skrevet 17. september 2007 Jeg har hat HH sin vinterdress, den med løst for og jeg var kjempe fornøyd!!! Da var hun 1 år og nettopp begynt å gå og hun klarte fint og komme seg rundt:)
minnimommo Skrevet 19. juni 2008 #10 Skrevet 19. juni 2008 jeg vet at de ansatte i barnehagen til gutten min har vært veldig imponerte over hans dress, Leketøy Hagl fra stormberg, Den er vindtett og vanntett, han har ikke trengt regntøy i barnehagen i hele vinter(bor på vestlandet), har impregnert den to ganger eller no', og den kostet 599 på xxl i fjor høst, jeg kjøper den dressen gladelig en gang til!
*Joa* Skrevet 20. juni 2008 #11 Skrevet 20. juni 2008 Troll definitivt. Den med fast ullfor. Vi har hatt mange reima dresser i bhg i år og nå har vi ikke en eneste reimadress uten hull på knærne. Og det er da snakk om i alle str. fra 92 til 122.....
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2008 #12 Skrevet 20. juni 2008 Alle er like gode!! Så spørs det bare på pengepungen! Hilsen styrer i bhg
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2008 #13 Skrevet 21. juni 2008 Jeg er kjempe fornøyd med troll dressen, så den komme vi nok til å kjøpe i år også. For ull foret er så fin å ha. Noen ganger utpå høsten, når det er litt kald, så har han på det ullforet under regntøyet sitt. Trenger ikke så mye klær under.
Anonym bruker Skrevet 26. juni 2008 #14 Skrevet 26. juni 2008 kan ikke dere bare putte reiman og trolle i rassmussen deres! raggaz dressene ruler her i gården!!
Scapa_c Skrevet 27. juni 2008 #15 Skrevet 27. juni 2008 Ser jeg blir kjerringa mot strømmen her...;-) I bhg hvor jeg jobber er vi nemlig ganske så frustrerte over Troll-dressene (gjelder foreldre også). De er fine til de litt eldre barna som mestrer mye selv, men til småbarn som trenger mye hjelp er de håpløse! Det der oppskrytte foret er motbydelig å ha med å gjøre, alt henger seg fast i det, og vi bruker et hav av tid på å få på dressen. I tillegg er det en elendig passform; vanvittig trange nederst i bena og ermene, vond i halsen for sånne små barn og den blir veldig fort trang over ryggen ettersom barna vokser litt. Mange barn hos oss som har hatt veldig vansker med å reise seg fra sittende til stående pga at de ikke klarer å bøye seg med den. Ikke er den så spesielt mye bedre enn de andre hva gjelder å holde barna varme og tørre heller. Vi ser helst at alle barn får seg reima vi da! Den er lett å bruke for voksne som skal kle på barn, og veldig fin når barna begynner å skal kle på seg selv. den er veldig varm og god, og selv de litt tynnere dressene holder på varmen så sant man har riktig og godt under. Den holder barna tørre selv i ganske vått vær. Foreldre skryter av at den er lett å vedlikeholde; det er ofte nok bare å spyle av den, og etter evt vask tørker den fort. Ellers har jeg selv vært veldig fornøyd med både Mikkline og Lego; spesielt Lego som er noe rimeligere enn reima og troll, men minst like bra på alle måter!
jonpalm Skrevet 27. juni 2008 #16 Skrevet 27. juni 2008 Jeg er helt enig med deg når det gjelder Troll. Den har vi hatt en gang og aldri igjen. Det var noe herk å få den på og sønnen hatet dressen grunnet dette. I tillegg var den ikke slitesterk nok. Etter å ha prøvd mange merker har vi nå konkludert med at Mikk-Line og Rasavil er de dresser som fungerer best på alle måter. Slitesterke, vanntette, behagelige å få på og ha på.
*Joa* Skrevet 27. juni 2008 #17 Skrevet 27. juni 2008 Dere ,må jo ikke velge troll med for da...! Vi hadde forøvrig trolldress med for, men siden vår sønn er relativt varm i seg selv brukte han dressen mye uten for.... Dessuten har det mye å si hva dere pakker på barna under dressen. Vi brukte kun stilongs og skjorte og vi var aldri plaget. Skal dere derimot bruke longs, skjorte, bukse, genser, ullgenser, ullbukse og SÅ dressen med foret så blir dere plaget.... Vi velger troll til neste sesong. Med fast for. Det er den beste dressen!
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2008 #18 Skrevet 28. juni 2008 I lys av denne debatten kjøpte jeg like gjerne to dresser jeg da. Både reima og HH, vår/høstdresser. Så får vi se da, hva som blir favoritten. Fikk riktig nok begge dressene til en meget god pris, hadde aldri i livet hatt råd til 2stk dresser i den orginale prisklassen.... Men må si meg enig i den Troll dressen, var dagmamma for en på rundt 1,5 år, og var et mareritt og ta av og på....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå