Gå til innhold

Hjelp? :)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jag kan nämna ett par ting jag hade med mig till mig själv sist.

-Bekväma trosor (Inte string)

-Stora mjuka byxor(inte vita pga blödningar)Jag hade Thai/Haremsbyxor med mig

-Tröja som är lätt att öppna med tanke på hyppig ammning

-Ammningsbehå

-Innetofflor

-Vannflaska (man blir törst av födsel och ammning)

-Sen tyckte jag det var deilig att ha med en god duschcreme och en god hudcreme.

Lycka till! :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10294933-hjelp/#findComment-10344894
Del på andre sider

Ammeinnlegg

Bind (store)

Nettingtruser (fåes på apoteket)

Brystvortekrem (Avents er kjempegod)

Amme BH

Myke klær

Toalettsaker

Tøfler

Mobil/Penger...ja det du har i veska!

Noe å lese på trengte ikke jeg, syns det var nok å studere småen jeg)

Henteklær/bag etc kan du legge fram slik at gubben tar det med siste dagen evnt. hvis dere ikke bor så langt unna?!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10294933-hjelp/#findComment-10346634
Del på andre sider

Annonse

Det er veldig upraktisk å IKKJE ha amme-bh ja. Ein blir gjerne litt sår dei første dagane og då blir det enno meir sårt om ein må "dra" puppene over kanten på ein vanleg bh i staden for å berre kneppe opp. Eg gjekk opp 1-2 str. i cup når melka kom (dermed var bh'en litt stor dei første dagane, men det gjorde ingen ting).

Eg kjem til å ta utgangspunkt i min vanlege størrelse denne gongen, og legg på to str. i cup. Kanskje eg berre kjøper EIN før fødselen, så kan eg heller kjøpe 1 eller 2 til etterpå når melka har kome for fullt og eg veit kor store puppene blir denne gongen :o)

Ting eg synest var kjekt å ha i den lille trillekofferten min:

* vanlege bind (trengte ikkje dei ekstra store bleiebindene dei hadde på sjukehuset meir enn i nokre timar, og det var himmelsk å få på eit vanleg bind)

* joggebukse som gjekk godt opp på magen og var litt stram, det kjentes godt å få litt "hjelp" til å holde den slappe magen på plass

* mobil/ladar

* kamera

* amme-bh

* vanleg undertøy (ikkje stringtruser akkurat); truser, singlet, t-skjorter (eg svetta veldig mykje dei første dagane, godt å ha nokre ekstra skift)

* handkrem/body lotion

Denne gongen vil eg ha med eit par ekstra bodyar til babyen, guten vår bæsja ut heile det planlagte reise-heim-antrekket sitt rett før vi skulle dra. Heldigvis hadde eg tatt med ein ekstra body...

Det eg ikkje fekk bruk for var:

* ammeinnlegg (melka kom ikkje før etter 3-4 dagar og då hadde vi allerede vore heime i to dagar)

* tøflar (gjekk på sokkelesten)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10294933-hjelp/#findComment-10362847
Del på andre sider

Jeg har i tillegg pakket havrekjeks med sjokolade for å ha noe smått å bite i hvis jeg trenger ekstra energi, eller for å få opp blodsukkeret til en svimmel pappa;-) Kan hende jeg pakker et par Snickers også.

Stor drikkeflaske med tut er viktig. Kanskje med "ekte" saft i? Jeg vurderte en stund energidrikk, men tror kanskje det ikke egner seg så godt for gravide og ammende.

Har laget en huskelapp som ligger oppå "bagen" sånn at jeg får med de tingene som jeg ikke kan pakke på forhånd (kald drikke, mobiltlf/ lader, helsekort m.m)

Har tidligere lest anbefalinger her inne om at gode, gamle Saba Selfsit er et bra alternativ til bleier eller vanlige "plastbind". Kan tenke meg at det er godt i starten med noe mykt til våre såre underliv. Har ihvertfall kjøpt en pakke for å teste ut.

Nettingtruser er ikke noe for meg, men gravidetrusene på HM i myk deilig bomull tror jeg vil gjøre susen. De er nesten litt boksershorts-aktige, men lave i livet. Bruker de nå også (uke 36). Pierre Robert sin bokser er også ganske god (fås på dagligvaren).

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10294933-hjelp/#findComment-10364686
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...