Gå til innhold

Tett nese...blir gal!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen andre som er tett i nesen? Har vært slik nå i nesten tre uker. Har hørt at svangerskap kan gjøre at man blir tett i nesen, noen andre som har det slik? Og noen som har tips? Er liksom grenser for hvor lenge man kan bruke nesespray.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. jeg har nettopp "flytta" over til 2tresimester, så er innom her litt.

Jeg sliter også med tett nese. Og bruker saltvannspray. kjøper den på apoteket og hjelper viss du bruker den ofte. Ellers så sier de 10 dager på annen nesespray... Saltvannsprayen kan du bruker så mye du vil.

Skrevet

Du skal vel streng tatt ikke bruke nesespray når du er gravid. Jeg var veldig tett i nesen hele forige svangerskap men holdt meg unna nesespray. hadde kjøp inn en i tilfelle jeg trengte hjelp under fødselen, men det gikk fint uten. Er gravid igjen nå og like tett. Det er nok noe du må ta på kjøpe nar du er blitt gravid.

Skrevet

Gravide kan bruke nesespray jo, men man skal ikke overskride dosen.

Skrevet

Tett i nesen her og. Noen som vet årsaken? Kan jo hende jeg bare er forkjølet, men artig å vite at det kanskje er på grunn av graviditeten.

Er fortsatt i stadiet der jeg tar alle syptomer imot med glede, he he.

Skrevet

Helt sinnsykt tett i nesen jeg også, men er vel ikke helt unormalt for årstiden osv.... Første gang jeg er gravid så aner ikke om det har noe sammenheng.

Er vel ikke farlig å bruke nesespray bare du tar hensyn til 10 dagers grensen.... Evt kan du jo bruke den for barn. Er jo mildere....

Skrevet

Ja jeg vet hvordan du har det! Jeg var også tett fra 3 mnd og ut hele forje svangerskap. Jeg ble nesten gal! Sov ikke om natta og jeg irriterte meg hele dagen over nesa. Kunne bare puste med munnen. Til slutt( mnd 5) så tok jeg nesespray hver kveld for å få sove, men da brukte jeg fra 0-2 år, og noen ganger fra 2-10 år.

Trodde jeg skulle bli avhengig men når jeg fødte så løsna alt. Ikke vært tett siden, og jeg fødte en helt frisk gutt.

legen min sa at når det gikk slik utover søvnen og psyken min så var det viktigere å få sove. Og siden jeg bare tok nesespray en gang om kvelden var det ikke fare. Det virker jo lokalt. Så blir jeg tett i nesa igjen nå og det plager meg like mye så skal jeg ikke nøle med å ta spray om kvelden.

Saltvanns spray hjalp ikke på meg, for det var jo ikke snørr som sperret. Det er jo slimhinnene som hovner opp pga hormoner.

Skrevet

Heisann!

Vi har undervisning i øre-nese-hals nå, og det beste tipset fra en professor i faget, er å gå i trapper! Høres teit ut, men det fører til adrenalin-frigjøring, som fører til at nesen åpner seg.

Ellers bør du prøve å unngå å bruke vanlig nesespray så mye, prøv heller med saltvannsspray, selv om det nesten ikke virker til sammenligning.

God bedring:)

Skrevet

Det er forresten pga økt blodtilførsel til slimhinnene i nesen at man blir tett når man er gravid:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...