Anonym bruker Skrevet 5. september 2007 #1 Skrevet 5. september 2007 Lurer bare fordi jeg er usikker...har alltid problemer med å sykemelde meg eller bruke egenmelding. Går på jobb og sliter meg gjennom dagen. Har en sånn sykelig trang til å være pliktoppfyllende. Kunne vært gøy å høre hvodan dere gjør det:)
Mammaen til Turid Skrevet 5. september 2007 #2 Skrevet 5. september 2007 jeg er sykemeldt for tida, jeg endte med å måtte gjøre det da jeg sleit med å komme meg igjennom dagen, og måtte hjem flere dager på rad, pga jeg klarte ikke å gjøre jobben min. jeg sliter med ekstrem kvalme og er trøtt. jeg ble sykemeldt ca. 2-3 uker, til min første ordentllige svangerskapskontroll.
angelny16 Skrevet 5. september 2007 #3 Skrevet 5. september 2007 Akkurat slik er jeg også.. føler jeg får dårlig samvittighet hvis jeg ikke er på jobb. Har en veldig stressende og aktiv jobb, og nå om dagen er det færre på jobb så jeg gjør ikke annet enn å jobbe og sove... Jeg vet liksom heller ikke om jeg burde si at nå er jeg SLITEN og følge mine behov? Samboeren min mener jeg bør følge kroppen, men samtidig føler jeg da at de på jobben bare syns jeg er "pingle" siden svangerskap som de sier ikke er noen sykdom. Men å ha fri 1 ukes tid og samle krefter hadde ikke gjort noe...
Anonym bruker Skrevet 5. september 2007 #4 Skrevet 5. september 2007 hei. det er korrekt at å være gravid er ingen sykdom , men de plagene, lidelsene som kan være fororsaket ev det å være gravid,vi blir sykemeldte for. tenk dere å gå på 8timers arbeidsdag med bekkenløsning kvalme, konstant trætt, hvilken arbeidsgiver har glede av dere. på tide å tenke litt større i forhold til sykemelding. er selv 6 uker på vei og sliter litt med å være trøtt, det går helt fint frem til nå. lykke til håper dere setter helse og barn før arbeid og hva andre ikke gravide mennesker tenker om dere. hilsen sykepleier
Mammaen til Turid Skrevet 5. september 2007 #5 Skrevet 5. september 2007 Glemte å si at jeg har en gradert sykemelding.. er sykemeldt 50 % (er ansatt på 56 % stilling, så det er ikke så mye jeg er på jobb, men det er nok..!)
Vårstråle2008 Skrevet 5. september 2007 #6 Skrevet 5. september 2007 Hei! Dette er akkurat som at jeg skulle ha skrvet det selv!!!! Jeg har begynt i ny jobb sist uke og har nå visst at jeg er gravid i ca.2 uker.Jeg har slitt meg gjennom disse ukene men føler nå at jeg er helt utslitt.Hver dag når jeg er på jobb tenker jeg bare på å komme meg hjem å få legge meg å sove...ikke bra når jeg er i ny jobb med mye å sette seg inn i.Det gjør ikke saken lettere at jeg ikke har fortalt om graviditeten til noen enda...Syns det er litt tidlig i ca.uke 6.tenker på å sykemelde meg,men er redd for å sende ut signaler på at jeg er syk så tidlig liksom...(sjefen min vet om graviditeten da...hun er det eneste) Vet neimen ikke hva jeg skal gjøre jeg....så skjønner godt hvordan du har det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå