Gå til innhold

Og hvor mye tjener en sykepleier???

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Baklager, men er det vanlig lønn for sykepleiere? Kjenner ingen sykepleiere, så jeg har aldri hørt noe tall før, bare at det skal være så lite... Men 300 000-400 000 er jo ingenting å klage over! Har selv 5 års høy utdannelse, og etter 4 års jobbing har jeg akkurat bikka 300 000.

Annonse

kommunal sektor pr 1.mai 2007

Sykepleier 0år -281500 4år- 287600 8år- 295600 10år 320400

spekter (tidligere NAVO-altså de fleste sykehus)

sykepleier 0år-282000 4år-288000 8år- 297000 10år - 320000

oslo kommune har egne satser med null i arbeidsansiennitet begynner du på 269900 og med 16år 326200

dette er grunnlønn som helt vanlig sykepleier uten videreutdanning eller lederstilling i tariffavtalen til norges sykepleierforbund, tillegg og egen avtaler kommer på toppen, og det varierer etter hvordan du jobber, mye natt, kveld eller helg.

og så har du selvfølgelig de som jobber i det private som sikkert kan tjene mye mer

Har henta tallene i tabellene i det nyeste sykepleien

Jobber som sykepleier "på gølvet" i staten. Har over 10 års anniensitet. Grunnlønna mi ligger på 305 000. Helg og kveldstillegg utgjør litt over 2000 brutto i tillegg pr.mnd. I tillegg til dette får jeg 14 000 i stabstillegg pr.år (rekrutteringstillegg).

Tror de over som tjener så godt har spesielle oppgaver/titler/ansvar for de representerer vel ikke den alminnelige sykepleieren tror jeg.

Sykepleiere og vernepleiere har det samme i grunnlønn. Men som mange har kommentert over her, så kan du med begge utdannelsene få deg andre stillinger hvor du tjener bedre (konsulent, faguvikler, leder osv). Hvilken interesse du har bør styre valget ditt. Det er faktisk 2 ganske forskjellige yrker/utdanninger (selv om vi jobber sammen).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...