Anonym bruker Skrevet 5. september 2007 #1 Skrevet 5. september 2007 Har ei jente som var litt liten da hun var født for noen uker siden, men som siden har hatt stor appetitt. Pleier å spise 20 min på hvert bryst, men kan også kjøre på med f.eks 40 på det første og 20 eller 30 på det andre. Vet man kan bytte bryst etter 30 min, men MÅ man gjøre det? Vil jo at hun skal få i seg ettermelken, og virker så fælt å avbryte henne mens hun spiser...
Nina76. Skrevet 5. september 2007 #2 Skrevet 5. september 2007 Nei man må ikke, men det kan være lurt. Når det har gått en stund kan du lytte etter svelgelyder. Svelger ikke barnet lenger så kan du med fordel bytte bryst. Spiser babyen tom den puppen også så kan du heller bytte tilbake etterpå. Men altså: Nei du MÅ ikke bytte bryst etter 30 min dersom du ikke blir sår. Det er ikke noe i veien for å la henne suge 40 min på hver side f.eks.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2007 #3 Skrevet 5. september 2007 oi....får du tid til noe som helst annet enn å amme? mi jente ligger ca 15 miin på hver....men nå er hun 2 måneder. Har hørt at hvis barnet suger effektivt i 15 min så suger det brystet tomt og man kan bytte. Det kommer sikkert litt ann på hvor bra babyen suger, og om den er ordentelig sulten eller bare kosesuger
Anonym bruker Skrevet 6. september 2007 #4 Skrevet 6. september 2007 Takk for svar :-) Hører fortsatt gode svelgelyder etter 30 minutter, så er ikke kosesuging. Etter en sånn go' økt sover hun gjerne 4 timer på dagtid og 5 timer om det er natt. Det sa de var helt fint på sykehuset, bare om dagen man må vekke de om de sover mer enn fire timer. Hvertfall så lenge de legger godt på seg sånn som vesla. Hun er ei veldig blid jente, så når hun ikke spiser eller sover ligger hun bare rolig og smiler og pludrer. Derfor er jeg redd for å ødelegge om jeg plutselig avbryter henne i spisinga. (Og hun dermed må spise oftere)
Sjalabais Skrevet 6. september 2007 #5 Skrevet 6. september 2007 Du gjør alt helt riktig! For å gjennomføre selvregulering så skal en jo la babyen die så ofte OG så lenge som h*n vil. Puppen blir aldri helt tom, for melka produseres kontinuerlig. Ved slutten av en amming er den den aller feiteste melka som kommer ut, og jo lenger lille har tålmodighet til å die, jo mer av den feite melka får h*n i seg :-)
Anonym bruker Skrevet 7. september 2007 #6 Skrevet 7. september 2007 Takk! Det var betryggende å høre :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå