heisand? Skrevet 5. september 2007 #1 Skrevet 5. september 2007 men hvor mye skal en tre uker gammel baby ha av melk per måltid???
Anonym bruker Skrevet 5. september 2007 #3 Skrevet 5. september 2007 dette har jeg og,masse melk.jenta mi er 3 uker nå og jeg pumpet 180 på det meste på begge puppene da....og hun spyr å spyr ut nesen og alt så kansje hun får i seg for mye...men men...vi må vel være glae for den melka vi har..
Kosel Skrevet 5. september 2007 #4 Skrevet 5. september 2007 jupp, kjempe glad for all melken jeg har...får stort sett pumpet ut 240-260ml (begge bryst). Lurte på om jeg kanskje skulle begynne å levere det på sykehuset. hvordan går man frem? hva fryser dere melken deres på? dere som gjør det. enten for "salg" eller for eget bruk.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2007 #5 Skrevet 5. september 2007 faen så urettferdig, jeg får ut 80 ml fra begge bryst til sammen, og det er halvtimes arbeid!!!
VinterSol+2 Skrevet 5. september 2007 #6 Skrevet 5. september 2007 veldig mange som har mye melk i begynnelsen, og så stabiliserer det seg etterhvert. jeg hadde sykt mye i starten, og pumpa og pumpa som en gal (jeg fullpumpet) for det gikk så tregt.. pumpet minst en time av gangen... men når ammingen gikk bedre, fikk jeg mindre melk, bare omtrent så mye som jenta mi ville ha. og nå som hun har vokst, merker jeg godt at produksjonen har tatt seg opp.
trollet66 Skrevet 5. september 2007 #7 Skrevet 5. september 2007 Har du for mye så burde absolutt levere ja, det kommer svært godt med for premature og syke barn!! Jeg er i gang med 3. runde levering. Hvor bor du? Det er ikke alle sykehus som har morsmelksenral, Oslo Ullevåll, Haukeland, Stavanger, Telemark vet jeg har. Du må ta en del blod prøver før du kan levere. Hygiene er viktig, og sterilisering av utstyr, men dette får du vite alt om hvis du skal bli leverandør. Melk som skal leveres fryses i 250 eller 300ml beger, du kan slå nypumpet melk over den allerede frossene melken. Skal du fryse til eget bruk, frys mindre prosjoner, ca 100-150ml er greit i begynnelsen(kommer an på alderen til barnet), mindre dersom planen er å bruke det til grøt senere. Husk at mm holder seg 6mnd i frys, ikke lengre.
trollet66 Skrevet 5. september 2007 #8 Skrevet 5. september 2007 Hvis du går her http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=28 finner du adresser og info
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå