Gå til innhold

Eksem og ull

McMom med to gutter ♥♥

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt at barn med atopisk eksem ikke skal ha ull. Hva bruker dere da? Fleece? Det er vel ikke like bra?? Hva med ullfleece, så de hadde det på nøstebarn hvertfall..

Skrevet

Hei McMom

barna mine tåler ikke ulle rett mot kroppen. Vi har alltid hatt bomullstrøye/ strømpebukse under ullundertøyet og det har fungert godt for oss. Jeg strikker en del ull luer og de må jeg for med bomullstoff / garn, eller blir det fort rødt og kløende i pannen ansiktet.

Søsken / paddin

Skrevet

Barn med eksem kan tåle ull, men prøv deg litt fram. Du må ihvertfall velge ull/silke undertøy da dette er mykere og glattere mot eksemen. Når barna klør på eksemen, komme det ofte litt væske, denne kan ullen suge opp så huden holder sig tør og eksemen hurtigere kan hele. Dette klarer ikke bomull, som bare blir klamt.. Jeg kjøper mine ullplagg hos Englebarn.no til mitt eksembarn. De er noe billigere end Nøstebarn, og i mindst like god kvalitet.

• 2 uker senere...
Skrevet

Vi bruker ull-undertøyet fra Cubus, det er "dobbeltstrikket" på et vis med bomull innerst og ull ytterst. Vi har brukt det mye. Genserene har høy hals, og da kan vi ha vanlig hjemmestrikket tykkere ullgenser utenpå uten at denne kommer i kontakt med huden og skaper kløe.

• 3 uker senere...
Skrevet

Hei. Leste for et år tilbake at hudleger anbefalte superundertøy av syntetisk materiale istedetfor ull til eksembarn. Bomull ble for klamt. Prøvde det på toåringen min og er veldig fornøyd. har superundertøyet innerst med ull utenpå. Aldri opplevd at han har blitt klam med superundertøyet. Det leder fukta ut.Husker ikke hva merket heter. begynner på S. Litt dyrt og fås kjøpt på litt dyrere barnebutikker. Jeg har bestillt hos Lillle Martine i Trondheim. De førte merket og bestiller opp et sett til meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...